"Hujan,"
Haneul memandang titisan hujan yang jatuh dari bumbung sekolah itu. Tangannya diangkat dan dihulurkan ke depan sehingga titisan jernih itu mengenai tangannya.
Sebuah senyuman terukir di bibirnya.
"Haneul,"
Dia menoleh ke sisinya dan-
Splash!
"Yaa! Huang Renjun!"
Dia mengelap kesan air di wajahnya sementara lelaki itu sudah ketawa.
"Tak guna kan?" Haneul memandang lelaki itu geram.
Dia kemudian menadah kedua tangannya dan membiarkan air hujan terkumpul di situ. Setelah tangannya penuh, dia mengangkatnya dan dihalakan ke arah Renjun. Dengan pantas air di tangannya itu disimbah ke Renjun.
"Omo,"
Haneul menekup mulutnya bila melihat gerangan yang berada di belakang Renjun itu. Yang mukanya terkena air disebabkan Renjun mengelak darinya tadi.
"Mianhei Jaemin," ujar Haneul kesal.
Beg sekolahnya segera dibuka dan plastik berisi tisu dikeluarkan. Beberapa helai tisu ditarik dan dia segera berjalan ke arah Jaemin.
"Sorry," ujar Haneul sambil mengelap wajah lelaki itu yang basah.
Jaemin memegang tangan gadis itu.
"Gwaenchanha," ujarnya.
"Tapi-,"
"Sikit je ni," tisu di tangan Haneul diambil dan dia mengelap sisa air di wajahnya.
Renjun yang tadinya ketawa perlahan berhenti. Tiba-tiba dia berasa seperti dirinya tidak wujud.
"Ehem," dia berdehem bagi menyedarkan dua manusia itu.
"Yaa, ni semua salah kau!" Haneul menampar bahu Renjun kuat.
"Kau tu, tangan tak bedung," kutuk Renjun selamba.
"Ish, dia ni kan-,"
"Haneul, jom balik," Jaemin bersuara.
"Haa, pergi cepat. Nanti tertinggal bas, menangis pula call kitorang,"
"Huang Renjun!"
Renjun sudah ketawa suka melihat wajah marah Haneul. Suka mengusik Haneul.
"Okay, okay sorry. Pergilah balik," ujarnya sambil mengusap rambut Haneul.
"Kau tak balik ke?" soal Jaemin kepada Renjun.
"Tu driver aku dah sampai. Korang pergilah dulu," ujarnya.
Jaemin mengangguk dan mengeluarkan payung lipatnya. Dia melihat Haneul yang membuka beg sekolahnya.
"Tertinggal payung?" soal Renjun.
Haneul tersengih dan mengangguk.
"Dia ni kan," Renjun ingin membuka beg sekolahnya namun suara Jaemin menghentikannya.
"Kita kongsi je lah. Lagipun nak ke bus stop depan tu je,"
"Kongsi?" soal Haneul.
Jaemin mengangguk.
"Kalau kau tak selesa-,"
"Takpe. Aku okay je. Tak jauh pun," Haneul bersuara.
Renjun yang awalnya ingin memberikan payung miliknya kepada Haneul terpaksa membatalkan niatnya.
"Pergilah cepat. Takut korang betul-betul tertinggal bas nanti," ujarnya.