Pinggang Arshaq yang terasa seperti dipeluk seseorang sudah mula mencelikkan matanya. Kedua-dua keningnya berkerut. Tangan kanannya mula memisat mata.
Mikayla Sofea yang masih diulik mimpi diperhatinya dengan senyuman kecil di bibir.
"Kemain semalam berlagak tak nak tidur sebelah aku. Tengok-tengok dia siap peluk aku lagi ni". Omelnya perlahan. Tangan kirinya yang menjadi bantal isterinya dibiarkan. Tubuh genit itu makin dirapatkan ke tubuhnya.
Wajah Mikayla Sofea yang tenang ketika tidur itu ditiliknya. Rambut isterinya diusap lembut.
"Aku harap kau sabar dengan aku. Maaf sebab aku paksa kau masuk dalam dunia hitam aku. Kau amanah yang dia berikan kepada aku". Katanya perlahan. Ubun-ubun Mikayla Sofea dicium lembut dan lama.
Mikayla Sofea mengerutkan sedikit keningnya. Pipinya yang sedikit gatal di garu.
Arshaq tersenyum kecil. Kepalanya digelengkan sedikit. Wajah isterinya di usap lembut.
Cahaya matahari yang menerobos dicelahan langsir mengganggu tidur Mikayla Sofea. Selimut ditarik menutup kepalanya.
Arshaq yang baru saja balik daripada gym sudah bercekak pinggang melihat isterinya. Peluh yang merinik di dahi di lap dengan sapu tangan panjang.
"Woi bangun! ". Geraknya dengan suara yang sedikit kuat.
Melihatkan Mikayla Sofea yang tiada respon membuatkan dia rasa geram. Aku ingatkan dia dah bangun, rupanya belom. Betuah punya bini.
Langsir di dalam biliknya di selak luas. Kemudian kakinya melangkah ke tepi katil. Selimut yang menutupi seluruh tubuh direntap kasar tanpa sebarang kata.
Mikayla Sofea yang terkejut terus terbangun dari pembaringannya. Wajah suaminya yang sedang tenungnya dengan tajam di pandang dengan takut-takut. Macam mana dia boleh lupa, dia dah kahwin!
"Sedap kau tidur? ". Perli Arshaq dengan sinis.
Mikayla Sofea menunduk. Rambut yang sudah serabut di ikat kemas. Sesekali dia menguap luas.
Sekali lagi Arshaq memicingkan matanya tajam melihat kelakuan isterinya. Langsung tak cover.
"Eh sorry. Saya lupa. Hehehe". Jawab Mikayla Sofea sambil tersengih. Belakang lehernya yang tidak gatal digaru perlahan. Bibir bawahnya turut digigit lembut. Apalah kau ni Mikayla, dah jadi bini orang pun bangun lambat.
"Pergi mandi ". Arah Arshaq sambil berjalan duduk di sofa.
"Awal lagi. Sejuk". Balas Mikayla Sofea.
Arshaq tersenyum sinis . Baju jersey yang dipakainya dibuka lalu dicampakkan ke arah isterinya.
"Mandi sendiri atau nak aku mandikan. Choose ". Ucap Arshaq sambil memeluk tubuhnya.
Mikayla Sofea sudah ternganga kecil. Baju lembab milik suaminya di genggam kuat. Tubuh tegap Arshaq di perhatinya. Sadonya laki aku. Wau.
"Woi! Kau pekak ke apa ".
Termati lamunan Mikayla Sofea. Wajahnya laju ditoleh ke arah hadapan. Kedua-dua pipinya sudah membahang.
"Sa...saya mandi sendiri". Terkocoh-kocoh dia berlari masuk ke dalam bilik mandi.
Arshaq menggelengkan kepalanya. Dia turut berdiri dan berjalan ke arah wardrobe. Tuala mandi dicapai, kemudian dia menuju ke tandas bilik sebelah.
Nak tunggu perempuan tu habis mandi, alamatnya sampai ayam bertelur tak habis-habis lagi.
Mikayla Sofea menjengukkan kepalanya sedikit. Matanya melilau mencari sepasang tubuh tegap milik suaminya. Melihatkan bilik itu kosong dia terus keluar dalam keadaan berbogel.
Shh! Aku terlupa nak ambil tuala.
Kakinya laju saja berlari masuk ke dalam wardrobe dan mencapai tualanya yang tersangkut di tepi almari. Setelah dapat dia terus melilitkan tuala itu ke tubuhnya.
"Fuh. Nasib sempat". Tanpa berlengah dia terus membuka almari pakaian. Terbongkok-bongkok dia mencari bajunya. Almaklumlah, baju miliknya semua disusun di bawah. Yang dibelah atas semuanya baju milik Arshaq.
"Kau buat apa? ". Sergah Arshaq yang baru saja masuk ke dalam bilik. Rambutnya yang basah di gosok dengan tuala sederhana panjang. Kakinya perlahan-lahan melangkah ke arah isterinya.
Tubuh Mikayla Sofea sudah terkaku keras. Dalam hatinya usah dikata, berdebar. Tubuhnya perlahan-lahan dipusingkan. Baju t-shirt dan seluar digenggam kemas.
"N...ak ambil baju. Terlupa ". Gugup dia membalas. Wajah sudah membahang panas apabila mata gatal milik Arshaq merenungnya dari atas hingga bawah. Tubuh tegap suaminya yang hanya berbalut tuala di bawah pusat membuatkan wajahnya lagi merona merah. Yes, masing-masing hanya bertuala. Arh malu!
Arshaq tersenyum sinis sambil mengigit sedikit bawah bibirnya. Sedikit sebanyak, naluri kejantanannya goyah. Kulit putih pucat itu dijamah kornea matanya. Dia dapat lihat dengan jelas, kulit putih pucat itu terdapat beberapa tompokan tahi lalat di bahagian dada.
Kakinya kian menapak kehadapan untuk lebih mendekati isterinya. Jarinya laju saja mengusap tahi lalat itu.
"Kau nampak seksi".
Tiga patah perkataan itu sudah cukup membuatkan Mikayla Sofea malu. Dia nak lari cepat-cepat dari sini. Tangan gatal Arshaq yang hampir meleraikan simpulan kain tualanya, laju di halang.
"Aw...awak". Panggilnya dengan takut-takut.
Arshaq tersedar dari gelora nafsunya. Kakinya melangkah setapak kebelakang. Tubuhnya laju dipusingkan ke bahagian lain. Nafas ditarik sedalam-dalamnya.
"Pergi pakai baju. Sebelum aku terkam kau". Arahnya dengan perlaham tetapi tegas.
Mikayla Sofea mengangguk laju. Baru kakinya ingin melangkah, suara suaminya kembali menerpa di gegendang telinganya.
"Lepas ni, kalau aku ada dekat rumah, pakai baju dalam bilik mandi. Lainlah kau nak aku ratah tubuh kau tu. Aku on je. Lepas ni kalau aku nampak kau bekemban lagi depan aku, memang aku terkam kau terus. I said what i said ".
Mikayla Sofea hanya mengangguk laju. Kakinya laju saja berlari masuk ke dalam bilik mandi. Gatal punya suami! Tak de benda lain dah nak cakap. Asyik ugut aku nak rogol je! Gatal!
YOU ARE READING
Mrs Arshaq
ActionHidup Mikayla Sofea yang daripada kecilnya langsung tiada bahagia, tiba-tiba muncul pula lelaki yang sering mendesaknya. Dia bertambah serabut. Siapa lelaki ni? "Let me go! ". - Mikayla Sofea "No! I want to protect you !"- Arshaq Uzair Makin lama...