Luka yang semakin sembuh itu, masih diubati Arshaq. Teliti betul dia menyuci luka hirisan peluru di lengan isterinya dengan air garam.
Mata Mikayla Sofea tidak lekang daripada melihat suaminya. Sesekali dia menongkat pipi dengan lengan kirinya.
"Abang sapu iodin ni". Beritahu Arshaq. Dia sempat mengerling isterinya yang merenungnya. Dahinya sedikit berkerut. Dah kenapa dengan isterinya? Daripada tadi tenung dia.
Bibir nipis Mikayla Sofea mengoyakkan senyuman. Hensemnya sheben dia!
"Abang "
"Ye"
"Rindu"
Berkerut dahi Arshaq memandang isterinya. Balutan kapas kasar di letakkan di kawasan luka itu dan di balut pula dengan bandage. Teliti dan kemas balutannya.
"Abang... ". Panggil Mikayla Sofea dengan suara yang sedikit merengek. Tak dengar ke suami dia ni?
Selsai mengklip bandage itu, Arshaq terus menumpukan perhatiannya ke arah isterinya. Pipinya kanannya turut ditongkat.
"Rindu... ". Sambung Mikayla Sofea lagi.
Arshaq ketawa kecil. Tangan kirinya sibuk mengusap kepala isterinya. "Rindu? "
Mikayla Sofea mengangguk. Lengan kiri suaminya terus di peluk dan dilentokkan di bahu suaminya.
"Abang ada depan mata kitten ni, takkan rindu lagi? "
"Rindu jugak! "
Arshaq ketawa kecil. Ubun-ubun isterinya dicium lembut. Kemudian tangannya tidak lepas dari mengusap kura-kura tangan isterinya.
"Kitten..."
"Hmm"
"Kalau abang nak tanya satu perkara ni boleh? ". Isterinya yang sudah duduk tegak di sebelahnya diperhati dengan senyuman yang sedikit hambar terukir di bibirnya.
"Apedia abang? ". Soal Mikayla Sofea ingin tahu.
"Kalau kitten dah kenal siapa abang, kitten nak tinggalkan abang tak? ". Dengan penuh pengharapan nada suaranya. Mata jernih isterinya di pandang silih ganti.
Mikayla Sofea mengerutkan dahi. "Maksud abang? "
Arshaq terdiam buat seketika. Lambat-lambat dia mengukirkan senyuman kelat. Ubun-ubun isterinya diusap lembut. Dia menggeleng perlahan.
"Lupakan. Abang nak pergi bilik office abang kejap. Ada kerja sikit". Pintanya. Baru dia berura-ura ingin meninggalkan bilik itu, laju lengannya dipaut.
Arshaq mengangkat keningnya. Dia kembali melabuhkan punggungnya di sisi isterinya apabila si isteri meminta untuknya duduk.
"Why kitten? "
Mikayla Sofea mengecilkan matanya sedikit. "Abang nak jujur apa? "
Arshaq menggelengkan kepalanya. "Tak de apalah kitten. Lupakan, abang ada banyak kerja ni"
Baru Arshaq ingin bangun, sekali lagi namanya di panggil.
"Abang nak cakap yang abang ni berpengaruh dalam dunia mafia Russia ke abang? "
Gulp. Arshaq menelan payah air liurnya. Wajah isterinya dipandang tidak percaya bersama kerutan di dahai. Terduduk semula dia dibuatnya.
"Mana kitten ta...hu? "
Bibir Mikayla Sofea sudah mengukirkan senyuman sinis. Tercebik dia memandang suaminya. "Come on abang. Mikayla isterinya abang. Mikayla tahu semuanya"
YOU ARE READING
Mrs Arshaq
ActionHidup Mikayla Sofea yang daripada kecilnya langsung tiada bahagia, tiba-tiba muncul pula lelaki yang sering mendesaknya. Dia bertambah serabut. Siapa lelaki ni? "Let me go! ". - Mikayla Sofea "No! I want to protect you !"- Arshaq Uzair Makin lama...