Bab 26

22.3K 836 35
                                    

Hampir seminggu Arsen menetap di rumah agam abangnya, Arshaq. Dan selama seminggu itu juga, Mikayla Sofea sering meluangkan masa bersama Arsen ketika suaminya tiada di rumah. Boleh tahan masuk air juga si Arsen ni. Tidak pernah kering gusi dia berbual bersama Arsen.

Mikayla Sofea dan Arsen yang sedang bergelak ketawa itu diperhati oleh Arshaq. Dia sudah mengetap bibir rapat.

"Kau ni bila nak berambus? Hari tu cakap nak duduk sehari je. Ni dah melebih dah ni". Tie yang dipakainya laju saja dibuka. Butang baju atas kemeja putihnya, dibukak.

Arsen dan Mikayla Sofea terus menolehkan pandangannya ke arah Arshaq. Kemudian mata mereka memandang pula ke arah Kaiser yang turut mengikuti tuannya.

"Alah, aku rasa macam nak duduk sini lagi la bang. Seronok pulak sembang dengan princess aku ni. Dah la cantik, kelakar pulak tu". Celoteh Arsen.

Arshaq sudah mengangkat kening kirinya. Dia mengerling ke arah isterinya sambil melabuhkan punggung disebelah isterinya.

Mikayla Sofea hanya tersenyum menunduk. Arsen ni puji dia melambung sangat.

"Tak de, tak de. Aku nak kau berambus dari rumah aku esok". Ucap Arshaq senada. Selama seminggu itu, matanya cukup sakit melihat isterinya hanya meluangkan masa bersama adiknya.

Arsen mencebik. Kepalanya laju menggeleng. "Tak nak. Kau ni bagi la aku chance spend time dengan bini kau ni"

"Tak de, tak de. Kau pergi cari sorang bini. Jangan nak kacau bini aku". Terus bahu isterinya dipeluk dan ditaruk rapat ke arahnya. Lengan isterunya diusap lembut.

Mikayla Sofea mengeraskan tubuhnya. Sesekali dia menolak lengan kiri suaminya.

'Eyy dia ni dah kenapa? Tak pernah-pernah macam ni dengan aku'. Omelnya didalam hati.

Arsen menjelirkan sedikit lidahnya. Dia terus memandang Kaiser yang berdiri di sebelahnya.

"Buntut kau ada bisul ke? ".

"Ha?". Soal Kaiser dengan sedikit terkejut.

"Aku tanya kau, buntut kau ada bisul ke? Tak reti nak duduk? ". Sambung Arsen lagi. Punggungnya mula di injakkan sedikit untuk memberi laluan kepada Kaiser duduk disebelahnya.

"Kitten". Melerek saja Arshaq memanggil namanya.

Meremang saja bulu roma Mikayla Sofea mendengar suara itu. Wajah sudah berpaling memandang ke arah Arshaq. Dahinya berkerut.

"Aku nak air".

Arsen yang melihat adegan itu hanya membuat muka menyampah.

"Macam la tak de kaki nak pergi ambil sendiri"

"Kau jeles? ". Sinis saja Arshaq bersuara.

Arsen menjulingkan matanya ke atas.
"Pardon ? Buang masa aku nak jeles"

"Ey jangan la gaduh-gaduh. Kejap saya nak ambil air. Awak nak Kaiser? "

"Kalau puan sudi, saya okey je". Jawab Kaiser bersahaja.

"Aku pun nak princess". Celah Arsen. Dia terus menjelirkan lidahnya ke arah Arshaq. Puas! Suka betul dia melihat jelingan daripada abangnya.

"Ye, kejap saya bawakan"

Mata Arshaq tajam menikam susuk tubuh isterinya yang menuju ke dapur. Apabila kelibat isterinya sudah hilang dari pandangannya, dia terus bangun dan menuju laju ke adiknya.

Telinga Arsen laju ditarik dan dipulas.

"Aww! Sakit lah". Rungut Arsen. Berkerut hebat wajahnya menerima pulasan itu.

Mrs Arshaq Where stories live. Discover now