Pop!
Mesej daripada Arsen laju dibukak oleh Mikayla Sofea.
Gambar-gambar yang dihantar oleh Arsen di download dahulu sebelum dibukak.
Kelopak matanya tercelik luas. Laju saja dia berdiri dari duduknya. Mulutnya ditekup dengan tangan kanan.
Ibu jarinya laju saja mendail nombor Arsen. Telefon itu ditekup ditelinganya.
"Awak....bawak saya ke sana boleh? "
"Come out. Aku memang ada depan rumah kau ni"
"Saya bersiap kejap tau"
"Okey princess. Make sure keluar senyap-senyap. Jangan siapa-siapa tahu"
Mikayla Sofea sekadar mengangguk seperti Arsen dapat melihat anggukannya.
"Okey"
Laju Mikayla Sofea menuju ke wardrobe. Baju t-shirt hitam yang berlengan pendek dicapainya. Kemudian seluar jeans yang sedikit lusuh juga di capai dan disarungkan di tubuhnya.
Rambutnya diikat seperti pony tail. Kakinya laju saja mencapai sling bagnya dan terus berlari keluar dari bilik.
Suasan rumah yang sedikit sunyi itu memudahkannya untuk keluar secara senyap.
Kasut sneakers putih yang berada di dalam almari kasut juga dicapai kalut dan disarungkan ke tapak kakinya. Hari ini Kaiser tiada di rumah, jadi tiada yang pantaunya kecuali maid dan bodyguard suaminya.
Tapi bodyguard suaminya tidak kelihatan di hadapan. Bibir Mikayla Sofea tersenyum suka. Mudah kerjanya.
Dia terus berlari anak keluar daripada pagar. Kereta Range Rover hitam milik Arsen ditujunya.
"Hai princess". Sapa Arsen.
"Hai! ". Teruja Mikayla Sofea menyapa adik iparnya.
"Are you ready? "
"Yes! "
"Lets go"
Banggunan yang daripada luar kelihatan usang dan apabila masuk kelihatan agak mewah dan cantik itu diperhati Mikayla Sofea. Sesekali dia terkejut apabila ada pasangan yang baru keluar daripada sebuah bilik. Wanita itu kelihatan begitu seksi dan lelaki itu pula nampak sangat menjijikkan.
Arsen yang setia di belakang Mikayla Sofea mula memerhati lelaki yang merenung kakak iparnya. Bahu Mikayla Sofea ditolak sedikit ketepi. Tidak gemar dia melihat mata keranjang lelaki tak hensem ni.
"Mana bilik ibu saya? ". Soal Mikayla Sofea senada. Arsen yang berada dibelakangnya ditarik supaya berdiri disebelahnya.
"Hujung sekali tu"
Mereka berdua mula menapak hingga ke hujung bilik. Setelah tiba dihadapan pintu bilik itu, Mikayla Sofea terdiam buat seketika. Jantungnya berdegup laju. Macam tak percaya hari ini dia dapat berjumpa dengan ibunya.
Teragak-agak dia ingin mengetuk pintu itu.
"Kau nak aku ketukkan ke? ". Soal Arsen.
Mikayla Sofea menggeleng. Nafas ditarik dan dihembus. Tangan kecilnya terus mengetuk pintu itu.
Tok~tok
Tidak sampai seminit pintu bilik itu sudah dibukak oleh seseorang.
Gerangan yang sedang membuka pintu itu terkaku. Begitu juga dengan Mikayla Sofea.
YOU ARE READING
Mrs Arshaq
ActionHidup Mikayla Sofea yang daripada kecilnya langsung tiada bahagia, tiba-tiba muncul pula lelaki yang sering mendesaknya. Dia bertambah serabut. Siapa lelaki ni? "Let me go! ". - Mikayla Sofea "No! I want to protect you !"- Arshaq Uzair Makin lama...