BAB 13

10 2 0
                                    


"Nasib baik ayah awak izinkan awak pergi keluar tau, kalau tak macam manalah saya nak tahan rindu saya ni" kata Zulfa

Ayu disebelahnya menggeliat macam ular. Sekarang ni mereka berada di city mall, untuk bersiar-siar katanya untuk mengubat rindu. Mereka berjalan di tingkat 2 mall sambil mencari-cari restoran untuk makan tengahari. Ayu memakai tudung shawl chiffon dengan blouse biru sepadan dengan Zulfa yang memakai kemeja birunya.

"Eii saja nak bagi kita senyum macam orang gila"
"Cantik macam ni gila eh?"
"Eii jahat tau" ayu menumbuk-numbuk angin tanda protes

"Kalau saya jahat, awak baik"
"Kalau saya bunga ?"
"Sayalah pokoknya"
"Kalau saya bulan?"
"Sayalah bintangnya" mereka berjalan dengan senyuman lebar di wajah, author pulak naik geli.

"Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu, tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu"
Eh jap! Bila masa pulak author pernah sewa penyanyi dalam novel ni, dahlah sumbang.

"Apa tak pernah dengar orang nyanyi ke?" Kata Qurratu geram apabila ayu dan Zulfa serentak berpaling ke belakang. Dari tadi dia masuk sampailah sekarang asyik kena palau je kesian pulak tengok. Nak buat macam mana single kan.

" Ya Allah Q sorry dowh tak ingat kau ikut sekali" ayu terus berjalan ke belakang dan terus memegang tangan Qurratu untuk berjalan bersama,

" Huh tahu ada tunang, tapi kawan kau ni janganlah tinggal, kau ingat best cakap dengan dinding HAAA" Qurratu menekankan ayat terakhirnya dengan geram.

" sorry dowh serius aku tak ingat langsung"
"Blah lah kau pergilah dating sana! Lain kali kau tak payah ajak aku, kan jadi nyamuk aku kat sini" mereka sudah sampai di restoran dan Qurratu terus duduk di meja yang kosong dengan mulut terkumat-kamit membaca sumpah serapah kepada Ayu.

" Huh tak guna punya kawan, aku suruh dia blah, dia pergi betul eh" ayu dan Zulfa duduk satu meja berhadapan di sebelah meja Qurratu.

"Marilah duduk sini Q" ajak ayu
"Taknak nak duduk sini jugak, kau duduklah sana, pergilah sambung balik" Qurratu terus bersandar melihat buku menu di atas meja.

"Emmh cik" seorang lelaki yang berpakaian santai menegur Qurratu,
"Oh waiter, kejap ye emmh saya nak Air teh o ais satu dengan chicken chop dua"

"Uish cik, kaut dua eh"
"KENAPA! Perut saya bukan perut kau, lagipun untuk boyfriend saya"
"Ouh ingatkan single tadi"

"Awak jangan menghina saya eh"
"Aik saya tak hina pun cik fakta cik, muka macam cik ni banyak yang single tau"
"Dah takde.. takde.. pergi buat air sana shuh shuh" kata Qurratu sambil menghalau pelayan tadi.
"Apa punya kedailah pekerja macam ni, tak class langsung" gerutu Qurratu. Pelayan tadi bukannya ke dapur malah duduk dihadapan Qurratu dengan selamba.

"Waiter!" Panggil lelaki itu sambil mengangkat tangan kanannya ke atas melambai-lambai ke arah kaunter.
"Eh encik kenapa duduk depan saya ni?"
"Huh cik duduk tempat saya cik, takkanlah tak nampak jaket saya ada dekat tempat cik tu"

"Allah" Qurratu terus bangun daripada kerusi, terus tangannya menekup mulut tanda terkejut apabila sedar yang dia sudah duduk di atas jaket orang.

"Hehe salah lah, biasalah kan semua orang buat salah, biasalah saya kan manusia biasa" kata Qurratu sambil menepuk-nepuk jaket lelaki itu dan terus menghulurkan jaket itu ke arah lelaki itu.

"Hehe minta maaf encik"
"Hurmm" lelaki itu sedang bermain telefon bimbitnya, tidak menghiraukan Qurratu didepannya.
Apabila perasan yang Qurratu tak berganjak dari tempat dia berdiri lelaki itu terus menegur.

"Dahtu tak boleh lari ke? Saya nak makan ni, takkan saya nak tengok muka awak kot" Qurratu terus berjalan laju ke arah sebelah dan terus menarik kerusi ditepi ayu, perbuatannya terhenti apabila dia merasa kerusi itu tersekat daripada keluar.

MY LIFE (SLOW UPDATE)Where stories live. Discover now