Bab 5

510 63 8
                                    

Ketika itu, aku ditolak kuat oleh Gina namun aku tak terjatuh di atas lantai. Suasana kafe tiba-tiba menjadi sunyi sepi.

Eh? 

Kenapa aku tak rasa lantai?

Orang ini membantu aku bangun. Aku terkejut dengan gerangan yang membantu aku itu.

This is the real Faaeq Qutzam?

Dia betul-betul datang sebab aku jerit nama dia ke?

"Siapa yang mulakan benda bodoh macam ni?"

Nada suara Faaeq kedengaran dingin. Terlalu dingin.

Dapat aku lihat muka semua pelajar dah tundukkan kepala. Kenapa mereka takut sangat denagn Faaeq?

"Kalau takde sesiapa nak mengaku, aku bawak semua orang ke jabatan disiplin."

Ah sudah! Boleh mampos aku kalau aku pergi ke jabatan disiplin. Kalau biasiswa aku kena tarik macam mana?!

Jadi aku pun...

"Saya yang--"

"Kau diam. Aku tak nak dengar apa-apa daripada kau. Kau tu mangsa. Aku nak pelaku tu mengaku sendiri."

Aik? Macam mana Faaeq tahu yang aku ni mangsa?

Ketika itu, ada seorang pelajar lelaki mendekati Faaeq. Kawannya mungkin. Pakai baju korporat yang sama.

"Ni video pergaduhan tadi, Faaeq."

Faaeq melihat video itu. Dia mengetap rahangnya.

"Kau."

Faaeq mendekati Gina.

"Apa punya desperate sangat jadi perempuan? Kenapa kau cuak sangat bila tahu Chong bercinta dengan Ana? Apa masalah kau?"

Ouh. Jadi nama perempuan tu Ana. Tapi, macam mana Faaeq kenal Ana?

"Chong tu kawan aku. Kau rasa, sebab apa dia pilih Ana? Sebab dia tak bodoh macam kau. Kau ni nak dapatkan Chong sebab nak rasa diri kau tu hebat. Sedar diri kau tu. Layak ke berdamping dengan Chong."

Dang!

Gina dah tayang muka malu habis.

"Korang semua yang ada dekat sini pun. Kenapa tak halang Gina ni pukul Yusra? Sebab Gina ni kaya? Banyak duit? Takut nak tegakkan kebenaran dan biarkan keganasan yang berlaku depan mata? Kalau yang kena pukul tu ahli keluarga sendiri, kalian diamkan je ke? Lain kali, otak ada letak dekat kepala. Bukan alih letak dekat lutut."

Bapak garang Faaeq ni. Mentang-mentang senior tahun akhir.

"Faaeq, kes ni?"

Rakannya bertanya.

"Habis sini jelah. Aku malas nak buat report kes. Tapi..."

Faaeq memandang Gina.

"Kalau kau buat hal lagi, aku sendiri suruh dekan gantung kau belajar dua minggu."

Faaeq berlalu dan mendekati aku.

"Kau, ikut aku."

"Hah? Kenapa?"

Faaeq berdecit.

"Ikut jelah."

"Weh!"

Punyalah nak suruh aku ikut, TUDUNG AKU DITARIK!!!

"Faaeq!"

Pap! Aku berlanggar lagi dengan Faaeq. Sekarang, giliran aku pula berdecit.

"Ish! Awak ni selalu berhenti mengejut. Sakit kepala orang tahu tak?"

✅ Hanya Dengan Nama Aku Jatuh Cinta Where stories live. Discover now