"Yusra! Sampai hati kau tak bagitahu aku! Majuk ah ceni!"
Ceh! Dia ni drama betul. Penat aku nak melayan. Lepas je aku habis exam tadi, Lisa terus culik aku.
"Ha, merajuklah kau. Siapa nak pujuk?"
"Cis! Whatever lah! Sekarang ni, aku nak tahu, apa perasaan kau pada dia?"
Aku terdiam. Tak tahu perkataan apa yang sesuai untuk aku beri sebagai jawapan.
"Kau sayang dia sebenarnya kan?"
Sayang?
"Aku tak tahulah, Lisa. Tak logik kalau aku sayangkan dia hanya sebab nama dia."
Nur Faaeq Qutzam.
Bila pertama kali aku dengar nama tu, hati aku rasa berbunga-bunga sangat. Macam ada magnet yang membuatkan aku tertarik kepada si pemilik nama.
Tapi, betul ke aku sayangkan dia? Bukan kerana hanya nama dia semata-mata?
"Yusra, kau kan ada cakap yang dia selalu tolong kau. Tu pun boleh jadi alasan untuk kau sayang dia. Dia jiran kau lagi."
Aku mengeluh berat.
"Tak tahulah weh! Dahlah! Aku tak nak fikir pasal dia. Lagipun, bulan puasa ni. Baik aku fikir macam mana aku nak tolong family aku."
"Suka hati kaulah. Oh ya. Petang jap lagi aku dah blah tau."
Aku memandang Lisa.
"Kata esok?"
"Dah atuk aku tu nak gerak sehari awal. Apa ada ntah kat sana."
"Ada Chittaphon Leechaiyapornkul kat sana."
Aku tersenyum sendiri. Ten handsome what! Hehehehe!
"Engko ni kalau tak loyar buruk sehari, tak sah!"
Aku hanya tertawa dengan tingkah Lisa. Haihlah sahabat! Makin rindulah nanti aku kat kau.
***
Pemandu peribadi Lisa sudah tiba di hadapan asrama. Aku melihat beg baju Lisa dimasukkan di dalam but kereta.
"So, goodbye?" Lisa berkata pada aku.
"Bukan goodbye tapi see you when i see you."
Aku memeluk Lisa. Dia satu-satunya sahabat yang aku punya dan sekarang dia akan pergi lebih jauh daripada pandangan aku.
"Thanks Yusra untuk beberapa hari terakhir ni. Aku nak kau tahu yang apa pun yang jadi, kau ada aku jugak tau. Aku takkan pernah buang kau sebagai sahabat aku."
"Sama-sama and thank you jugak sebab kau still boleh berkawan dengan aku walaupun kau tahu ada risikonya. Aku akan rindu kau tau."
Aku memeluk Lisa untuk kali terakhir sebelum dia masuk ke dalam perut keretanya.
Selepas memastikan Lisa hilang daripada pandangan mata, aku ingin masuk semula ke dalam asrama tapi masya allah!
Terduduk aku apabila disembur dengan air fire hose reel tu. Tak cukup dengan itu, aku dilempar tepung. Ya allah membazir gila!
"Korang ni kenapa?"
Ketika itu, Gina mula bertindak ganas. Dia tarik tudung aku. Nampaknya, adegan di kafe tempoh hari akan berulang.
Matilahnak!
***
Geng kayangan ni memang suka main air ke? Tepung lagi. Telur lagi! Membazir tahu tak?! Bulan puasa ni pun nak buat jahat. Tak puasa ke?!
YOU ARE READING
✅ Hanya Dengan Nama Aku Jatuh Cinta
Novela Juvenil[2nd book of Hanya Series] ♡8 namanya terlalu indah sehingga melekat di fikiranku Dah tahu kisah Ad dan Syai kan? Ni kisah anak mereka pulak. Nur Faaeq Qutzam - Satu-satunya anak Syai dan Ad. Cantik nama tu. Terlalu cantik sampaikan... *** "Nur Faa...