Bab 2

588 71 4
                                    

Votelah dulu🥰

"Yusra!"

Ah sudah! Pantang nampak aku tenang sikit, ada je nak ganggu.

"Ya? Ada apa?"

Pap!

Buku dan kertas yang tebal-tebal diletakkan di atas meja aku.

"Buat research untuk subjek aku yang ni. Aku nak pergi bercuti hujung minggu ni."

Aku melihat timbunan kertas itu.

"Basic medic? Kau nak aku tulis pasal basic medic?"

"Yalah. Takkan nak biarkan kau tulis ayat-ayat kau yang berbunga entah apa-apa tu?"

Cis! Perli aku pulak dah!

"Tapi, aku manalah tahu pasal medic."

"Hey! Ada aku kisah ke kau tahu ke tak? Yang aku tahu, hari Ahad report ni dah siap. Nah."

Satu sampul dicampakkan di hadapan aku. Bingai si Lisa ni. Mentang-mentang anak orang kaya, sedap-sedap je campak barang sana sini. Perangai tu tak pernah nak berubah. Macam tulah dari sekolah sampai sekarang. Garang dia dengan aku bila depan semua orang tu...Ada makna.

Aku membuka isi sampul surat itu. Terbeliak mata aku!

"Weh! Banyaknya! Kau tak tipu? Ni semua aku punya?"

"Yalah. Aku ni takdalah kedekut sangat. Sebab kau dah buatkan kerja aku, tu upah kau."

Aku masukkan kembali 7 not berwarna ungu itu ke dalam sampul.

"Okay, Lisa. Beres!"

Lisa and the geng terus berlalu meninggalkan aku.

Banyak weh! Rm700 dia bayar aku untuk--

Aku melihat kembali tugasan yang dia suruh aku buat. Terbelalak mata aku!

--30 page penerangan tentang basic medic!

"Hotak dia! Patutlah bayar aku mahal. Masak aku nak kena paham semua ni."

Aku meletakkan kepala aku di atas timbunan kertas itu. Aku memejamkan mata.

"Takpa, Yusra. Kau boleh. Kau buat semua ni untuk abi dan umi."

Aku bangun dan mula mengemaskan buku-buku itu.

So, its time to go to the library!

***

Aku duduk di bahagian paling belakang. Erm, biasalah. Tempat paling sejuk. Dekat dengan aircond pulak tu.

Sedang aku meneleku subjek yang tak pernah aku terfikir pun nak ambil, aku disapa seseorang.

"Hai. Yusra kan?" tanya perempuan di hadapan aku dalam keadaan berbisik.

"Haah. Siapa eh?"

Aku kembali bertanya. Tanpa meminta izin, dia terus duduk di hadapan aku.

"Nak minta tolong boleh?"

Aku mengerutkan dahi aku.

"Tolong apa?"

Dia menghulurkan sepucuk surat yang kosong isinya namun surat itu sudah dihias cantik.

"Boleh tak tulis surat untuk confess?"

Terbeliak mata aku mendengar permintaan dia.

Surat confession? Dia yang nak luahkan cinta, aku pulak yang kena tulis? Sudahlah aku tak kenal dia ni.

✅ Hanya Dengan Nama Aku Jatuh Cinta Where stories live. Discover now