4. Meet

195 12 2
                                    

I have no ideaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~~~~~~

















SEMINGGU telah berlalu dan hari yang dinantikan pun tiba. Melisa melihat Owais yang sedang cuba untuk menutup rasa gugup. Permanduan jejaka tersebut sekejap perlahan dan kemudian laju. Tanpa sedar Melisa tertawa kecil. Pantas Owais memandang Melisa dan gadis tersebut berpura memandang ke luar.

"I'm not nervous okey!" rengus Owais.

Melisa memandang Owais sambil menahan senyuman.

"Who said your nervous? You looked super duper cool today," kata Melisa dengan penuh semangat.

Melisa menunjuk thumbs up di hadapan muka Owais.

"Right! I'm not nervous," balas Owais.

Senyap seketika di antara mereka. Hanya bunyi radio sahaja yang memecahkan kesunyian.

"I'm nervous," kata Owais.

"Yes, you nervous," balas Melisa.

Owais melepaskan keluhan.

"It not my fault. This is my first time. Aku bukan nak jumpa keluarga girlfriend. Aku nak jumpa bakal mertua," kata Owais.

Melisa terdiam seketika. Dia menilik wajah Owais. Melisa boleh sahaja membiarkan jejaka tersebut risau sendirian. Namun, dalam hubungan ini, dia juga harus menunjukkan usaha.

"You handsome and rich. So, no worries okey?" Melisa cuba untuk menenangkan Owais.

Owais tergelak kecil.

"Okay, now i feel less worry," jawab Owais.

Melisa merenung ke hadapan.

"My parent, which is soon to be your in law. Dia ni material sikit. That why aku suruh kau pinjam kereta mahal ni. Nanti harga sewa aku bayar," kata Melisa.

Owais seakan berfikir sesuatu.

"Actually, no need untuk kau bayar. Sebab kereta ...." suara Owais makin perlahan.

Melisa mendekatkan dirinya dengan Owais.

"Kenapa dengan kereta ni?" tanya Melisa.

"It mine," kata Owais.

Terbutang mata Melisa.

"You own a ducking Ferrari? Who are you?" kata Melisa.

Owais tergelak dengan tingkah Melisa.

"I'm a businessman. Sejak sekolah lagi aku tolong ayah berbisnes," terang Owais.

"Damn, I'm 23 and own nothing," bisik Melisa sendirian.

Owais tersenyum.

"After we married, this is all yours," kata Owais.

Pantas Melisa memandang Owais.

"No!" jerit Melisa menyebabkan Owais terkejut.

"Why not?! And don't shout!" jerit Owais juga.

"No. I don't know how to drive and I don't want this car," bisik Melisa.

Kelakuan Melisa sungguh comel dan jiwa Owais meronta.

"Why not? I want to give it to you as our wedding gift," terang Owais.

Melisa tertunduk.

"But I've nothing to give back," jemari Melisa bermain-main dengan hujung bajunya

"Maybe, learn to love me," cadang Owais sambil tersenyum.

Wajah Melisa terus bertukar ceria.

"Easy peasy!" kata Melisa.

WHISPERWhere stories live. Discover now