22. Dovey

165 14 0
                                    

Enjoy....

























Melisa menghulur secawan kopi pada Owais lalu duduk di sebelah suaminya. Kembar memandang mereka dengan perasaan jengkel. Owais menghulur kembali cawan yang telah kosong itu pada Melisa untuk di letaknya di atas meja.

"Stop it!" marah Hane.

Melisa memandang kembar dengan wajah bingung.

"What?" tanya Melisa sambil tersandar di bahu Owais.

"Stop being clingy infront of us!" marah Hana.

Melisa yang duduk di sebelah Owais, lebih tepat lagi duduk di atas peha suaminya kerana kerusi tersebut adalah untuk satu orang duduk, hanya memandang kembar bersahaja.

"I'm not being clingy. I'm just sitting," kata Melisa.

"Banyak lagi kerusi kosong!" marah Hana.

"Tempat seorang isteri adalah di sisi suaminya," Melisa menarik tangan Owais supaya memeluk pinggangnya.

Owais tergelak kecil.

"After all we did to you. How dare you betray us?!" kata Hane dengan wajah tidak percaya.

Owais memeluk Melisa.

"Jealous?" perli Owais.

Owais dan Melisa memandang kembar dengan pandangan seakan mencabar.

"Separate them," kata Hana.

"Copy that!" jawab Hane.

Kembar menerpa ke arah mereka. Tubuh Melisa ditariknya. Pantas kaki Melisa melilit pinggang Owais.

"No! Romeo!!" kata Melisa.

"Juliet!!" balas Owais pula.

Pasangan suami isteri tersebut tergelak dengan situasi mereka. Kembar pula bersungguh memisahkan pasangan tersebut.

"Aaa!"

Kembar mencengkam lengan Melisa agak kuat.

"Sisters, stop it. You hurting my wife," kata Owais.

"Your wife, not ours," kata Hane.

"Stop it!!!" Owais mula menolak kembar.

"My hair! Owwieee!!" jerit Melisa.

Owais mencubit lengan Hana dan mengigit tangan Hane.

"AAAARRRGGGHHHHHH!!!!" jerit kembar.

Mereka melepaskan antara satu sama lain dengan serentak. Ibu datang ke ruang tamu bersama secawan teh.

"Kau okey?" tanya Owais pada Melisa yang sedang menggosok kepalanya.

"Hmm," Melisa yang masih duduk di riba Owais,  mengangguk.

"Ibu ada benda sikit nak cakap," kata ibu.

"Run!!!" kata kembar lalu melarikan diri.

Owais memegang bawah peha Melisa dan ingin membawa isterinya lari.

"Is, ibu nak cakap sikit dengan kamu dan Melisa," kata ibu dengan tegas.

Melisa turun dari riba Owais lalu di duduk di lantai. Dia memandang ibu lalu Owais dengan wajah terpinga-pinga.

"We did nothing wrong. Kembar yang mula dulu," rajuk Owais.

Owais menggosok kepala Melisa yang sakit akibat rambutnya ditarik kembar.

"Ibu bukan nak bercakap pasal kembar. Ibu nak cakap pasal kamu berdua. Kamu dengan Melisa," kata ibu.

"Wh-what? We did nothing wrong. We married. She's my property and priority," Owais agak tergagap.

WHISPERWhere stories live. Discover now