23. Storm

144 14 0
                                    

Calm before storm.






















Owais memandang Melisa yang turut besiap-siap.

"Where are you going?" tanya Owais.

Melisa mendekati Owais lalu memakaikan suaminya tie.

"Rumah papa. Dia orang dah balik dari Bali semalam," kata Melisa.

Owais terus terkaku.

"No," kata Owais dengan tegas.

Melisa menjarakkan dirinya lalu memandang Owais.

"No what?" tanya Melisa dengan wajah yang jelas keliru.

"Kau tak boleh pergi rumah papa. I don't want you to meet them," kata Owais tanpa memandang Melisa.

Melisa berpeluk tubuh sambil memandang Owais yang sedang mengemas beg kerjanya.

"Kau sedar tak apa yang kau cakap ni?" nada Melisa mulai lain.

"I know what I said," kata Owais dengan dingin.

"Since we married, never even once i see them!" marah Melisa.

"That good for you," Owais melangkah ke luar dari bilik

Melisa ternganga mendengar respon Owais.

"What did you said?!" Melisa mengejar langkah Owais.

"Listen to me Melisa. I don't want you to meet them," Owais memandang tepat ke wajah Melisa.

"Explain!" suara Melisa mulai meninggi.

"For you own good," Owais masih lagi cuba untuk tenang.

"They my parent! They will never harm me!" Melisa masih tidak nampak kelogikkan di dalam ayat Owais.

"I know what best for you!" suara Owais naik satu oktaf.

Melisa berdecit.

"You always said those line to control me! What are you?! Mr. Perfect? I know what best for ME!" marah Melisa.

Owais memandang Melisa dengan wajah marah.

"I don't like this attitude of yours," Owais berpeluk tubuh.

Melisa berlari masuk ke dalam bilik lalu dia berlari ke luar semula bersama beg tangan.

"You don't like it? Good. Then, Imma head out," Melisa terus melangkah ke pintu.

Owais pantas melangkah ke belakang melisa. Pintu yang dibuka oleh Melisa tertutup kembali kerana ditolak oleh Owais.

"Where do you think you going?" suara Owais kedengaran sungguh menggerunkan.

Melisa menolak tubuh Owais.

"What the fucking fuck is wrong with you?! Why you stoping me from seeing my OWN parent?! Stop being TOXIC! I know you always right but I think that the problem. You only being right in CERTAIN situation and now you think you all high and mighty? STOP dreaming, Owais!" tanpa sedar Melisa melukai hati Owais.

Wajah Owais tidak beriak.

"Aku tak izinkan kau jumpa dia orang," Owais bersuara tegas.

Melisa mengetap gigi. Dia menanggalkan cincin kahwinnya.

"Hanya kerana kau sarung cincin ni dengan sebaris lafas, kau rasa kau dah berkuasa? Kau boleh ambil balik!" Melisa menyelitkan cincin tersebut ke dalam poket kod Owais.

Owais mengetap gigi. Dia menolak Melisa ke pintu dan mengepung tubuh gadis tersebut. Melisa terkejut dengan perbuatan Owais.

"Fine! Tapi bila kau balik nanti. Aku tak nak nampak walau setitik pun air mata kau! I warned you Melisa. I want to protect you but all you see in me is just a toxic husband? Thanks, I learn my worth," Owais menjarakkan dirinya sambil membuka tie yang dipakaikan oleh Melisa.

WHISPERWhere stories live. Discover now