15. Untrue

164 13 0
                                    

Idea tu ada tapi tak tahulah okey ke tak.













Owais memandang Melisa yang sedang mengemas barang-barang seninya. Hari ini isterinya akan kembali ke Uni. Owais sedikit pun tidak menyembunyikan kegusaran di wajahnya. Melisa nampak namun dia hanya mendiamkan diri. Dia sendiri tidak pasti sama ada dia sudah keluar dari fasa traumanya.

"Owais, come here," panggil Melisa.

Owais bangun dari katil lalu mendekati isterinya. Melisa mengikat tali leher untuk Owais. Suaminya kelihatan segak. Owais merapatkan tubuh mereka. Tangannya berada di pinggang Melisa.

"You look pretty today," kata Owais.

Melisa tergelak. Dia hanya mengenakan t-shirt kerana kelasnya bermula pukul 11.00. Sekarang pukul 7.30 dan Owais perlu ke pejabat pukul 8.00 kerana ada document yang memerlukan signnya segera.

"You look handsome everyday," bisik Melisa.

Dahi Owais berkerut.

"You should say. I look handsome today," balas Owais.

Melisa menyandarkan dahinya di dada Owais.

"But you handsome everday," kata Melisa.

Owais tergelak kecil sambil mengucup kepala Melisa.

"I'm worried," keluh Owais sambil menongkat dagunya di kepala Melisa.

Melisa merangkul Owais.

"Will you come if I call?" tanya Melisa.

"I will and always will," Owais mengetatkan pelukan.

Terkadang, tingkah dan gerak-geri mereka terasa semula jadi. Seakan mereka adalah 'suami dan isteri'.

"Ermm... I think, I wanna go shopping today," kata Melisa sambil mendongak memandang Owais.

Owais mengeluarkan dompetnya dan menghulur card debit pada Melisa.

"For you," kata Owais.

Ternganga mulut Melisa.

"Just give me a cash," Melisa memandang card debit di tangan Owais.

"Just take this," kata Owais.

Owais mengambil kod di atas katil dan beg kerjanya. Melisa masih berdiri di tempat yang sama. Owais memandang Melisa.

"If you want cash, boleh witdraw. Password your birthday," kata Owais.

Melisa memandang Owais. Perlahan-lahan Owais mendekati Melisa semula. Dia merendahkan tubuhnya dan kedua-dua tangannya ditongkatkan di meja solek di belakang Melisa.

"What wrong? Ouh, you feel something not right because I give you money but I didn't touch you, huh?" usik Owais.

Melisa tergelak sambil menyandarkan dahinya di bahu Owais.

"It feel weird when you give me money," jujur Melisa.

"You should get used to it by now," Owais memegang belakang kepala Melisa.

Melisa memegang pipi kanan Owais manakala pipi kiri dikucupnya.

"Now it feel right," bisik Melisa.

Owais memandang wajahnya sendiri di cermin. Sungguh ketara kulitnya kemerahan.

"I'm late," kata Owais sambil mengucup dahi Melisa.

Owais rasa langkahnya sungguh perlahan. Melisa memandang Owais yang kalut ingin keluar sehingga bahu terlanggar pintu.

WHISPERWhere stories live. Discover now