28. Just

267 14 0
                                    

11.10.2021- Abah. Tenanglah di sana...


















Owais memerhatikan isterinya yang sebuk menyiapkan lukisan. Tubuh Melisa dikotori percikan warna air. Rambut yang disanggul rapi kini agak longgar ikatannya. Renungan yang tajam menunjukkan bahawa isterinya sedang menghayati karyanya. Cahaya matahari yang menembusi langsir putih seakan sportlight yang menjadikan Melisa watak utama di dalam bilik tersebut.

'She look so aesthetic,' desis hati Owais.

"Sayang,"panggil Owais.

Melisa menoleh lalu dia tersenyum.

'Definitely an angel,' jantung Owais berdengup.

"Hai," kata Melisa.

"Awak betul-betul nak guna gambar ni untuk contest tu ke?"tanya Owais sambil berdiri di sebelah Melisa.

"You don't like it?"tanya Melisa.

"Of course I like it!" kata Owais sambil merangkul pinggang Melisa.

"One day, saya akan famous. I'll make you proud of me," suara Melisa penuh dengan semangat.

Owais mengucup kepala Melisa.

"I'm already proud of you," bisik Owais.

"You can't! Not yet!" protes Melisa.

"Whatever you say," balas Owais.

Melisa hanya menjeling suaminya.
















Melisa kesuntukkan masa. Hari jadi Owais sudah dekat.   Matanya fokus menyiapkan lukisan namun mindanya jauh menerawang. 

'Think Melisa, what he really want?..... Of course me! Pftt!!'

Melisa tergelak sendirian. 

"What so funny?" tegur satu suara.

Melisa terkejut kerana dia hilang di dalam dunianya. Owais tergelak kecil. 

"I thought you we're sleeping," kata Melisa.

"I want to but I can't," muncung Owais.

Melisa meletak berusnya lalu menumpukan perhatian pada suaminya.

"Why? What happen?" kata Melisa sambil memdekati Owais.

"Lets sleep~" Owais menarik-narik hujung baju Melisa membuatkan isterinya itu tertawa.

"I never know you can act like this," kata Melisa sambil menuju ke dapur untuk membasuh tangannya.

"Like what?" Owais berpura tidak faham.

"I don't know. Maybe, like a child?" Melisa tergelak kecil.

Owais berdecit.

"Or is it you who want me to call mommy?" usik Owais semula.

"Is that one of your kink? Sorry for being younger than you," Melisa ketawa mengejek lalu melangkah ke bilik.

Telinga Melisa terdengar bunyi tapak kaki berlari ke arahnya. Pantas dia melarikan diri ke dalam bilik.

"Arrgghhh!!" jerit Melisa apabila Owais menangkap lengannya.

Owais menolak Melisa sehingga isterinya terbaring di katil. Perlahan-lahan dia merangkak di atas tubuh Melisa.

"So, mommy. You like it when I call you mommy?" Owais memandang Melisa yang tersengih itu.

"Lets find out when we have sex next time," kata Melisa sambil memegang wajah Owais.

WHISPERWhere stories live. Discover now