Selamün Aleyküm Kardeşlerim
Bu bölümü eskolata 'ya ithaf ediyorum ❤️
Kerem ve Akif'in ağzından dinleyeceğiz bu bölümü.
Yorumlarda buluşalım 😊
İyi okumalar...
Buyrun bölüme♡♡
🦋
|KEREM|
Oturduğum cafede evlilik görüşmesi yapacağım kızı bekliyordum. İçten içe heyecan yaptım. Umarım sıkıntısız geçer görüşme. Hayırla sonuçlanmasını nasip eyle Allahım...
Gözlerimi etrafta gezdirdiğimde cafeden içeriye birkaç kişi girmişti. Dikkatle baktığımda kitapçıdaki kızı gördüm. Sorun çıkmasını istemiyordum. Başımı önüme çevirip saatime baktım. Biraz sonra gelir inşallah. Trafiğe mi takıldı acaba-
Hafif boğaz temizlemeyle başımı kaldırdım. Gelmişti galiba-
Başımı kaldırdığımda kitapçıdaki kızın önümde dikildiğini gördüm. Hayır ya git. Şimdi olmaz.
Gözlerim cafenin kapısına giderken sesini duydum.
"İsminiz Kerem mi?"
Anlamaz hâlde kaşlarım çatılırken devam etti.
"Sevda teyzenin oğlu Kerem..."
Konuşması üzerine sertçe yutkundum. Ben o kızla mı görüşme yapacağım şimdi...
Başımı sallamakla yetindim. Bunun üzerine başını eğip karşımdaki sandalyeye oturmuştu. Neden bu kadar tepkisizdi...
İki çay siparişinin ardından konuşmaya başladım.
"Kusura bakmayın yani şaşırdım..."
Başını kaldırıp konuştu. Sakin bir hâli vardı.
"Ben kitapçıda öyle çıkıştım kusura bakmayın. Üst üste geldi bazı şeyler. Özür dilerim. Sinirlendiğimde ki bu sinirim kolay kolay bozulmaz, kontrol edemeyebiliyorum kendimi. O günden sonra o hâlimi düşündüm. Yargısız infaz mı yaptım diye. Sinirim, sağlıklı düşünmemin önüne geçti. Bunları özür dilemek amacıyla anlatıyorum. Hakkınızı helal eder misiniz? Boş yere üstünüze gittim..."
Beklentiyle bana baktığında sözlerini kafamda tartmak adına yerimde dikleştim.
"Helal olsun. Anlamanıza sevindim. O an dediğim gibi kulak misafiri oldum sadece. Amacım dinlemek değildi..."
Gözleri masada başını hafifçe sallayıp gülümsediğinde kalbimde hissettiğim hareketlenmelerle gözlerimi çayıma çevirdim. İçten gülümsediğinden böyle oldum diye düşünüyorum.
Ortamdaki sessizlikle başımı kaldırdım. Masaya odaklanmış hâlde duruyordu. Sessizliğin devam etmemesi adına aklıma geleni söyledim.
"Hoca ödevine ne dedi?"
Başını şaşkınlıkla kaldırırken soracak başka soru kalmadı mı diye kendime kızıyordum. Sesiyle dinlemeye başladım.
"Ödev süresi uzatıldı. Ödevimi tamamlamadım. Teşekkür ederim..."
Başımı hafiften sallayıp konuştum. Görüşme yapmamız gerekti.
"Ben kendimi tanıtmaya başlayayım o zaman. Bu arada isminiz neydi?"
Yerinde daha çok dikleştiğinde sesini duydum.
"Maysa..."
|AKİF|
"Gül..."
Pembeleşmiş yanaklarıyla bana döndüğünde gülümsemem büyüdü. Gülümsüyordu. Hem tatlı hem güzeldi. Çok tatlı ve çok güzeldi. Koltuğun üzerindeki eline dokunduğumda başını eğip elimi tutmuştu. Gülümsemem gitgide büyürken elini kavrayıp okşamaya başladım. Onunla evli olmak kalbime esenlik bırakıyordu. Elini tuttuğumda kalp atışlarıma engel olamıyordum. Ben onu seviyorum....
"Gelinum Trabzon'a dönmeden seninle bir tatli yapalum..."
Babaannemin sesiyle ürkekçe elini benden çekmişti. Başımı sesin geldiği yöne çevirdiğimde babannem kocaman gülümsemesi ile bize bakıyordu. Gözlerim Gül'e gittiğinde karşısına baktığını gördüm. Başımı çevirdim. Babannem, yüzündeki gülümsemesi ile bize doğru geliyordu.
"Yer açun bana..."
Babaannemin oturacağı kadar yer açtığımızda babaannem memnun hâlde oturmuştu.
"Akif, eşinun kıymetuni bil..."
Sözleri üzerine yanan gözlerimle başımı kaldırdım. Babaannem elimi kavradığında ne yaptığını anlamazken elime değen soğuk elle gülümsedim. Gül...
Ellerimizi birbirine kilitlemişti. Gözlerim eşime gittiğinde kızarmış gözleriyle gülümsüyordu. Elini hafifçe sıkıp gevşettiğimde gülümsemesi büyümüştü. Kocaman gülümsedim.
"Peygamber Efendimuz (s.a.v), en çok sevdiğu iki insanun arasında çıkan tartışmanun uzerine barişturmak içun ellerunden tutup onünde birleştirmuş. Bu iki güzel insani bariştirmuş. Onlar, Hz. Ali ile Hz Fâtıma..."
Derin nefes alıp verdikten sonra yüzündeki gülümseme eşliğinde bize bakıp gözlerini bağlı olan ellerimize çevirdi.
"Evliliğinuz boyunca birbirinuzi kırmayun. Sorunlarinuzu birlikte çözun. Bu ellerinizu hiç bırakmayun. Bunun için bağladum ellerinuzi. Dediklerumi aklinuzdan çikarmayin yavrularum..."
Dolan gözlerimi kırpıştırıp babaanneme döndüm. Ellerimizi okşayıp birbirinden ayırdı. Yerinden kalktığında kısık sesle amin dediğini duydum. Yüzümde gitgide büyüyen gülümsememle amin dedim. Amin...
"Gelinum biraz sonra mutfağa gelirsun. Tatli yapalum. Görümcen malzemeleri çikartiydu. Yengesunu bekler..."
Memnun hâlde salondan ayrıldığında başımı eşime çevirdim. Gülümseyerek karşısına bakıyordu. Ona bakarken başını bana doğru çevirmesiyle gülümsemem büyüdü. Yüzündeki gülümsemeyle konuşmaya başladı.
"Ben gideyim..."
Başını kapıya doğru çevirip tekrar bana döndü. Giderek kızaran yanaklarıyla konuşmuştu. Gül...
"Seni seviyorum..."
Sözleri üzerine ayağa kalkmıştı. Hissettiğim kalp atışlarımla ona bakarken yerinde sabitlendi. Yüzündeki tatlı gülüşle gülümseyerek ayağa kalktım. Tatlı tatlı bana bakıyordu. Ona bir adım attığımda kollarını hızla bana sarıp başını göğsüme yaslamıştı. O an hızlanan kalbimle kollarımı ona sardım. Başının üstünden öptüğümde kollarını sıklaştırmıştı. Kollarımı ona daha çok sarıp dudağımı araladım.
"Eşim..."
🦋
Bölüm nasıldı?
Kerem?
Maysa?
Akif?
Gül?
Babaanne?
Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Kendinize iyi bakın. En güzele emanetsiniz♡♡
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜL
SpiritualKalbim oruç tutuyor ey nefsim Vakti gelinceye kadar sabrediyorum O vakit gelir mi bilmiyorum Bekliyorum Dualarımla, gözyaşlarımla Bir gün gelirse beklediğim Bana helal olduğu an gözlerine bakacağım Hiç çekinmeden bakacağım Ey yar! Ben seni Rabbim iç...