"Tror du, de har fundet ud ad noget nyt?"
Felix lød ivrig, da han satte sig ved siden af Theo i spisesalen. Theo kiggede på ham. Han havde siddet fordybet i tanker, inden vennen kom. Han hævede et øjenbryn af Felix, der skuffet rystede på hovedet.
"Om beluaen selvfølgelig! Ja og Lucy - " Theos hals snørede sig sammen og hans hjerte hoppede, da Felix nævnte Lucy, "- Jeg har ikke kunnet lade være med at tænke over, om hun måske er i familie med magikere, men bare ikke selv har udviklet evnerne. Det er set før, ved du?"
Theo trak på skulderne. Hans kæbe gjorde ondt, men han var ude af stand til at slappe af i den.
"Hun er i hvert fald en større del af det, end vi først troede. Vi burde låse hende inde på et værelse med vagter ved døren..."
Felix gryntede overrasket. Det gik langsomt op for Theo, hvad han lige havde sagt.
"For at beskytte hende altså. Beluaen var efter hende. Den eneste måde, man kan beskytte nogle på, er ved at holde øje med dem 24/7."
Felix fløjtede lavmælt. "Okay Stalker." Han så sig omkring i den halvtomme spisesal, inden han skiftede emnet. "Hvor er Gen?"
Theo trak på skulderne. "Jeg har ikke set hende siden i går. Enten sover hun, eller også er hun ved at undersøge et eller andet ekstremt nørdet..."
"Eller," sagde Felix, "Er hun i gang med en eller anden uvidende dreng eller pige."
Theo hævede et øjenbryn, og Felix krympede sig en smule under Theos blik.
"Det var en joke... Selvom det er sket..." Felix bed ordene i sig. "Research. Mit gæt er research."
"Hun kunne have fundet ud ad noget..." Theo legede med tanken. Han kendte ingen bedre til at løse gåder end sin søster. Det var rent held, hun ikke havde gættet sig til, hvad der rent faktisk var sket den dag deres....
"Lad os spørge hende." Theo rejste sig op med et sæt. Felix så overrasket op.
"Dude, Mars er i retrograd. Lad mig i det mindste spise min frokost færdig."
"Felix." Theo stoppede sin bevægelse. "Jeg fatter stadig ikke hvad det betyder, at Mars er retrograd."
Felix himlede med øjnene og åbnede munden, men inden han kunne sige noget stoppede Theo ham. Han havde ikke brug for Felix' overtro i dag.
*****
Gens værelse var tomt, da de fandt det. Faktisk lignede det, at Gen ikke havde været derinde et stykke tid.
Theo hævede et øjenbryn, inden han kom i tanke om det, hun havde nævnt kort for ham nogle dage inden. Han vendte på hælen og gik mod hulen, med Felix i hælene.
"Når Mars er i retrograd, det vil sige bevæger sig baglæns på himlen, betyder det, som jeg har sagt tusindvis af gange, at ens planer har det med at gå i vasken. Om det så er dateplaner, hårklipninger eller..."
"Eller at finde den person, der har sendt et monster efter et menneske?"
Theo så sig ikke tilbage, men han fornemmede, at Felix stoppede bag ham, inden der kom et vagt: "Ja."
De nåede endelig Hulen, hvor Jennifer strejfede uroligt frem og tilbage. Ved synet af den rastløse panter alene i Hulen, skød Theos puls i vejret. Hvor var Gen? Hvorfor havde hun ikke kigget til Jennifer? Gen var altid den første til at give Jennifer den opmærksomhed, hun krævede. Og hun glemte det aldrig.
"Okay... Jeg begynder ikke at kunne lide det her..." Felix havde indhentet Theo. Theo rettede ryggen. Indeni skød hans tanker rundt. Han burde have været blevet ved Gen. Men hans hormoner havde haft for travlt med andre tanker, selvom han skulle have vidst, det var Gen, han skulle være ved. Han bandede indvendig af sig selv, inden han tvang sig til at trække vejret og skridtede ud ad Hulen.
KAMU SEDANG MEMBACA
Saving Lucy
Paranormal17-årige Lucy er på en hel normal studietur med sit helt normale gymnasium. Indtil hun og hendes veninde udfordres til at gå ned af en mørk skovsti om natten, og de bliver angrebet af et monster - en såkaldt belua. Lucy bliver nu hvirvlet hen på de...