Hoofdstuk 13.
Rowan v.d Lugt
• • •
Ik had net wat droogs aangetrokken, toen Bella, Fendi en Emma een voor een de slaapkamer instapten.
'Jezus, wat zie jij eruit!' zei Emma. 'Waar zat je? We zeiden toch dat het niet verstandig was om in je eentje te gaan?'
'Ik was vergeten dat ik de omgeving hier nog niet zo goed ken en ik ging keihard op mijn smoel door een of andere gekke modderplas.'
'Muts,' zei Fendi grijnzend. Ze schoof een vies paar sokken van haar bed en liet zich uitgespreid vallen.
'Heb je honger?' vroeg Bella. 'Ik heb stiekem aan de kokkin gevraagd of ik wat voor je mocht meenemen.'
'Bel, je bent veel te goed voor deze wereld,' zei Emma, terwijl ze haar vriendin een goedkeurend klopje op haar rug gaf.
'Overdrijf niet zo,' Bella schoof een tupperware bakje en een lepel naar me toe.
Oprecht verrast keek ik haar aan. 'Dank je, wat lief!'
'Ik weet niet of je van pasta houdt, maar dit was het enige wat nog over was.'
'Ja Bel, dit is super. Echt bedankt!' Ik trok de deksel er vanaf. Nu merkte ik pas hoe hevig mijn maag eigenlijk knorde. Ik voelde me gelukkig ook al veel beter dan vanmiddag. Ik pakte de lepel en nam een hap. 'Hmm, dit is echt goed!'
'Geen dank, ik doe het graag,' zei ze met een glimlach.
'Bella zou zelfs Yenthe's haar nog omhoog houden als ze kotsend boven de wc hing,' zei Emma op een spottend toontje. Fendi schoot in de lach.
Bella, die inmiddels op bed was gaan liggen, pakte een kussen onder haar hoofd vandaan en smeet het in Emma's richting. Emma verlegde haar hoofd snel een stukje naar links, zodat het kussen haar net niet raakte. 'Mispoes!' ze stak haar tong uit.
Ik bekeek het schouwspel voor me, terwijl ik rustig mijn eten op at . De meiden eindigde in een soort kussengevecht. Toen de rust eenmaal gekeerd was, lagen we allemaal met onze ogen dicht op bed.
'Ik ben moe,' mompelde Fendi.
'Ik ook,' zei Emma.
Zo lagen we een hele tijd in stilte, totdat er iemand op de deur bonkte. 'Deur is open!' riep Bella.
Olijf duwde de deur open. 'Het is al lang tijd geweest om te douchen, waar waren jullie?' vroeg ze.
Ik schoot overeind. 'Shit, tijd vergeten.'
Fendi en Emna begonnen te giechelen.
'Kak, het is inderdaad al kwart over negen,' zei Bella.
'We kunnen toch gewoon gaan?' zei Emma. 'Wat kan ons dat nou schelen.'
Bella keek haar vriendin aan alsof ze zojuist een van de domste opmerkingen ooit had gemaakt. 'Ben je gek,' zei ze, 'ik ga echt niet tussen die jongens douchen.'
Fendi kwam ook overeind. 'Hoezo niet? We staan toch niet bij de jongens in een hokje? Tenminste, als het aan mij ligt. We kunnen voor de zekerheid een bikini aan doen.'
'Ik wil eigenlijk ook wel echt even douchen na dat rondje. Anders stink ik morgen de hele dag naar zweet,' zei ik met een vies gezicht.
'Gaan jullie maar, ik blijf hier,' zei Bella vastberaden.
'Nee,' zei Emma streng, 'je gaat gewoon mee, niet zeuren.'
Bella wilde haar mond opnieuw openen om iets te zeggen, maar Fendi stond al met Bella's handdoek in haar handen. 'Kom dan, als je durft.'
JE LEEST
Niets is wat het lijkt
RomanceDe 17 jarige Rowan is een ongelukkig meisje gehuld in een sprankelend jasje. Maandenlang weet ze niet wat er met haar aan de hand is, ze heeft het gevoel dat ze gewoon een dipje heeft. Ze lacht haar zorgen weg, scheld haar onzekerheden kwijt en doet...