🕊️ARİF🕊️

6.6K 542 253
                                    

Kapının tıklatılmasıyla başımı kaldırdım. Tüylü arkadaşım yatağımın üstünden inmişti. Sen de git...

Dışarıya nefes verdiğimde annemin sesini duydum.

"Kızım, okuldan geldiğinden beri odandan dışarı çıkmadın. Bir sıkıntı mı var?"

Annem tek kaşını kaldırıp bana baktığında yatağımdan kenara kaydım. Aynı cümleyi bilmem kaç kere kafamda tekrar ettim ama sonuca varamadım. Anlamadım ki ben.

Annem yanıma oturduğunda köpekcik odamdan çıkmıştı. Buldum senin adını. Arif...

"Ne oldu kızım-"

"Arif..."

Dalgınca anneme döndüğümde kaşlarını kaldırmış hâlde bana bakıyordu. Ona bakmayı sürdürürken devam etti.

"Arif?"

Aklıma gelenle duraksadım. Benim yanaklarım neden yanıyor? Boğazımı temizleyip konuşmaya başladım.

"Köpekciğin ismine dedim, anne..."

Emin misin der gibi baktığında göz devirdim.

"Arif koydum adını az önce. Neyse anne sana bir şey soracağım-"

"Öyle olsun." deyip yerinde dikleşti. Bakma anne şöyle. Görende sanki-

Duruşumu bozmadan konuşmaya başladım.

"Bana helal olmayan bana ait değildir, ne demek anne?"

Dikkatle anneme bakıyordum. Hafif çatılan kaşlarıyla dudağını araladı.

"Nerden çıktı kızım bu?"

"Merak ediyorum işte anne..." deyip ellerimi birbirine birleştirdiğimde annemin sesini duydum.

"Yeniden söyle bakalım."

İçimdeki heyecanla dudağımı aralayacağım vakit havlama sesiyle duraksadım. Kuyruğunu sallayarak odama gelmişti. Tatlı hâline dayanamayarak yerimden kalkıp kucağıma aldım. Başından öptüğümde annemin gülüşlerini duydum. Kucağımda düzeltip başımı kaldırdığımda annem odamdan çıkmıştı bile. Off Arif!

Gözlerimi kucağımda duran tüylüme çevirdiğimde tatlı tatlı bana bakıyordu. Ona gülümserken başını eğip hareketlenmişti. Ya ne çabuk alıştın adına...

...

"Namaz, Rabbimiz ile buluşmamızdır..."

Berfin'i dikkatle dinlerken bir cümleye odaklanmıştım. Rabbimiz ile buluşmak...

"Namaz kılacağımız yer temiz olmalı..."

Arda'nın atılmasıyla başımı çevirdim.

"Hocam köpek giren evde namaz kılınmaz, diyorlar. Doğru mu?"

Arda'nın sorusu üzerine kaşlarımı çattım. Nasıl yani. Ben kılmak istesem kılamam mı? Arif...

"Bugünkü hocanız Berfin. Evet Berfin, seni dinliyoruz..."

Berfin başını hafifçe sallayıp kendinden emin bir şekilde konuşmaya başladı.

"Köpeklerin tuvalet adabından dolayı ortam necis yani pis olabilir. Onun için ortam temiz olmaz. Köpek olan evde namaz kılınması uygun değil."

Anlamaz hâlde dudağımı aralayacağım vakit Arif'in sesiyle duraksadım.

"Ekleme yapabilir miyim?"

Salih hocanın onayıyla konuşmaya başladı.

"Berfin'in bahsettiği gibi durum söz konusu olsa da evde köpek olması namaz kılınmasına mani değildir. Temizliğe dikkat edilerek köpeğin girmediği bir odada namaz kılınabilir. Namaz için uygun ortam sağlanmış oluyor çünkü. Dinimiz hoşgörü ile yaklaşır. İnsan için kolaylık sağlar ve güzeli öğütler. Bir insan yeter ki namaz kılmak; rabbi ile buluşmak istesin, Allah'ın izniyle sorunlar çözümü kovalar..."

CennetHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin