Selamün Aleyküm 🕊️
Hayırlı geceler 💙
Son bölüm ile geldim. İyi okumalar güzel yürekliler 🌿
3 Yıl Sonra
Arif🕊️
Yanağımda hissettiğim baskıyla gözlerimi aralamaya başladım. Kızım tatlı gülümsemesi ile bana bakıyordu. Hilal kaşları, koyu kahverengi gözleri ve içten gülümsemesi ile annesine benziyordu kızım. Amine'm hep yanımdaymış gibi hissediyordum.
"Baba, anneme gidicez ya."
Şaşkın şaşkın bana baktı. Gülümsüyordum. Gözleri kapanacak hâlde gülümseyip yanıma yattı. Kısa kollarını bana sarmıştı. Hemen kollarımın arasına aldım kızımı. Saçının üstüne küçük bir öpücük bıraktım. Kıkırdadı.
"Evet anneye gideceğiz."
"Baba benim karnım acıktı."
Yerinde kıpırdandı. Keyifle konuştum.
"Ne yiyelim papatyam?"
"Tost!"
Güldüm. Yerinde doğrulup yataktan kalktı. Tatlı gülüşleri ile kapıya doğru koştu. Bu hâline gülümsemem büyümüş, yerimde doğrulmuştum.
"Baba..."
Başımı kaldırıp kapı eşiğinde şirince bana bakan kızımı dinlemeye başladım.
"Anneme de tost yapalım, olur mu?"
Boğazıma oturan yumruyla yutkunamadım. Beklentiyle bana bakıyordu. Başımı hafifçe sallayıp gülümsedim.
"Olur, papatyam."
...
Cennet'im...
Kızımız seni çok seviyor. Seni anlattım kızımıza. Sana çok benzediğini söyledim. Fotoğraflarımıza bakıp sarılıyor. Benim çok güzel annem var, deyip duruyor. Öyle mutlu ki. Kızımızın gülüşü umutlarımı canlı tutuyor. Güçlü durmam gerektiğini hatırlatıyor bana.
Bazen yanında istiyor seni. Ağlıyor. Çok ağlıyor. Fotoğraflara sarılıp uyuyor. Kolumun üstünde uyutuyorum onu. Sabah kalktığında neşesi yerinde oluyor. Mutlu oluyorum. Çabucak toparlıyor kendini. Bizimle olduğunu hissederek başlıyoruz güne. Masaya üç bardak koyuyoruz. Kızımız yardım ediyor bana. Masamızda sen oluyorsun. Sensiz geçen bir günümüz yok, sevdiceğim...
Ailemiz hep destek oluyorlar bana. Allah onlardan razı olsun. Behice'nin büyüdüğünü gördükçe annelerim geliyor aklıma. Onların çok yardımı oldu Amine'm. Sık sık biraraya geliyoruz. Çok şükür sağlığımız yerinde. Sadece... Sadece seni çok özlüyoruz, Amine'm. Seni çok özlüyorum, Cennet'im...
Behice ile üniversiteye gidiyorum. Yanımdan ayrılmıyor. Kızımız çok akıllı. Kendi kendine oyunlar buluyor. Odamda çalışmalarımla uğraşırken oyunlar oynuyor. Bazen birlikte şarkılar söylüyoruz. Senin bana söylediğin şarkıları mırıldanıyoruz. Belki şarkıları yanlış söylüyoruz ama güzel oluyor. Geriye gülüşlerimiz kalıyor.
Amine Cennet'im, kızımıza Rabbimizi anlatıyorum. Öyle dikkatli dinliyor ki beni anlatırken daha çok şevkleniyorum. Anladıklarını çok tatlı anlatıyor. Kızımız, Rabbimizi çok seviyor, Amine'm...
Bahçemizdeki papatya ve güllerimizi suluyoruz. Çiçekleri okşuyor. Sonra benden Kur'ân okumamı istiyor. Çiçekler mutlu olsun, gülümsesin, diyor. Ona her gün Kur'ân okuyorum, Amine'm. Beni sabırla dinliyor, heyecanlı bir hâle bürünüyor. Bir gün bana, ben de senin gibi okumak istiyorum baba, dedi. Harfleri öğretmeye başladım. Behice gülümsüyor, Amine'm. İsmi gibi güler yüzlü kızımız. Senin gibi güler yüzlü. Annesi gibi...
Kızımız, küçük elleri ile saçımı karıştırıyor. Çok sevdiğini söyledi. Gülüyorum. Sana çok benziyor, Amine'm. Sabah yanağımdan öperek uyandırıyor beni. Uyumadan önce, seni çok seviyorum baba, diyor. Kızımız yanımdan ayrılmak istemiyor, Amine'm. Behice'miz babasını çok seviyor. Anılarımızı anlatıyorum kızımıza. Çok keyif alıyor. Papatyaları ayrı seviyor, Behice. Papatyam, diyorum kızımıza. Öyle sesleniyorum. Çok hoşuna gidiyor. Dünyadaki en güzel papatya annem, diyor. Gülümsüyorum. Bazen öyle cümleler kuruyor ki ne tepki vereceğimi bilemiyorum. Hüzünleniyorum Amine'm. Seni görmeden öyle güzel anlatıyor ki seni. Şükrediyorum Rabbime. Annesini çok seven kızımız var. Seni çok seviyoruz Cennet'im...
Bugün kızımızla ben geldim. Son zamanlar ziyaretlerimiz sıklaştı. Kokun burnumda Amine'm. Hiç gitmiyor. Gitsin istemiyorum. Başörtülerini kokluyorum. Sen kokuyorlar. Mutluyum... Sen yanımdasın Amine'm...
Kur'ân okuduktan sonra biricik eşim için dualar ettim. Kızımız annesinin çiçeklerini suladı. Küçük ellerini benim gibi kaldırıp dua etti annesine. Gülümsüyorum.
"Baba..."
Elindeki beyaz küçük yastığı kollarına sardı. Tatlı tatlı bana bakıyordu.
"Papatyam..." dedim gülümseyerek. Elindeki yastığı Amine'min başucuna bıraktı. Yüzündeki tatlı gülümsemesi ile heyecanla konuşmaya başladı.
"Annem bu yastıkta uyusun, baba. Bak... Yumuşacık. Baba... Annem benim saçımı ne zaman okşıycak?"
Dolan gözlerimle başımı eğdim. Devam etti.
"Baba... Annemin tostunu vermedik."
Telaşlı gelen sesiyle gözlerimi kırpıştırıp başımı kaldırdım. Yanıma geldi. Elinde poşete koyduğumuz tost vardı. Elimi tuttu. Beklentiyle bana bakıyordu. Gülümsüyorum.
Tostu küçük yastığın yanına bıraktık. En güzele emanetsin, sevdiceğim...
Kızımızın elini biraz daha kavrayıp çıkışa doğru ilerledik. Başımı eşime çevirdim. Gülümseyecektim. Yanına beyaz yavru bir köpek geldi. Küçük yastığın yanındaki tostu ağzıyla alıp kuyruğunu sallayarak yeşilliklere doğru ilerledi. Gözlerimi kırpıştırıp gülümsedim. Cennet...
Kızımızın kemerini takıp önüme döndüm. Yağmur çiseliyordu. Gülümsüyorum.
"Baba... Sana bir şey diycem."
Heyecanlı gelen sesiyle kızımıza döndüm Amine'm. Gözleri parıldıyordu. Gözleri umudu fısıldıyordu. Tatlı kızımız gülümsüyor. Gülümsedim kızımıza. Neşeyle söyledi. Çok mutlu oldum Amine'm. Gözlerimin dolmasına engel olamadım.
"Bu dünyada sadece ben ve Rabbim var."
🕊️
Yanımda olup beni desteklediğiniz için her birinize teşekkür ederim. İyi ki varsınız. Umarım sevdiğiniz, yüreğinizi okşayan bir çalışma olmuştur. Elimden geldiğince İslâm'ın güzelliğini anlatmak istedim size. Amine Cennet ile Arif çok özeldi. Sevmeyi anlatmak çok güzeldi... Evet, bir son daha yazdım bugün. Aklımda bir düşünce var. Behice için hikaye yazmak istiyorum. Çok heyecanlıyım. Aklımda hoşnut olduğum düşünceler var. Size sunmak istediğim. Nasip olursa yazmak isterim. İnşallah yeni bir çalışmayla tekrar buluşuruz. Bu arada Amine Cennet ile Arif'in evliliklerinden bir özel bölüm yazmak istiyorum. Özel bölüm gelecek inşallah 💙
Sizi çok seviyorum. Kendinize iyi bakın. En güzele emanetsiniz 🕊️🌿
🕊️Bitiş tarihi: 15.09.2021🌿
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cennet
Spiritual"Neden bana soğuk davranıyorsun? Bilmiyorum, aklında ne var ama kırıcı oluyor. Benimle yan yana olmaktan hoşlanmıyor gibisin. Ben sadece güzelce şiiri okumak için arkadaşça anlaşmak istiyorum seninle. Kimseyi ayrıştırmam. Nuri hocanın şiir okumamızı...