🕊️DUA🕊️

5.3K 476 270
                                    

Ninemin elini öpüp nineme sarıldığımda hemen kolları arasına almıştı beni. Mis gibi kokusunu içime çektim. Canım ninem...

"Bayramın mübarek olsun ninem."

"Sağ ol, senin de yavrum. El öpenlerin çok olsun."

Kocaman gülümsedim. Ninemin bu duasını çok seviyorum. O tatlı ses tonu ile içim okşanıyor. Ninemi çok seviyorum.

Ramazan Bayramında bütün ailemiz toplanmıştı. Sohbet, muhabbetle bayramımız çok güzel geçiyor. Onları çok özlemişim. İyi ki bayramlar var.

Gözlerimi büyük ailemde gezdirdiğimde hissettiğim boşlukla boğazıma yumru oturdu. Bu bayramda da abim yok yanımızda.

"Cennet heyecanlı mısın? Sınava az kaldı."

Gözlerimi kırpıştırıp başımı kaldırdım. Amcamın büyük kızı Sırma beklentili hâlde bana bakıyordu. Aynı yaştayız. O da bu yıl üniversite sınavına girecek. Boğazımı hafifçe temizleyip konuşmaya başladım.

"Biraz heyecan var. Sen?"

"Ben de heyecanlıyım. Sıralamalara baktım, en kötü iki bine girmem gerek."

Dudağımı aralayacağım vakit ninemin sesiyle duraksadım.

"Stres yapmayın yavrum. Çalıştınız hem. Rabbim yardım eder. İyi olun, ha yavrum."

Ton ton yanaklarını sıkasım gelse de yanağına uzanıp öpücük konduruverdim. Bu hâreketime gülmüştü. Kocaman gülümsüyorum.

"Sağ ol ninem benim."

Ninem sırtımı sıvazladığında yengemin sesini duydum.

"İki Amine yan yana."

Gülümsedim. Devam etti.

"Ne istiyorsun Cennet? Hangi meslek var aklında?"

Gözlerim anneme gittiğinde gülümseyerek bana baktığını gördüm. Yüzümdeki gülümsememle yengeme döndüm. Canım annem...

"Arkeoloji okumak istiyorum."

Yüzündeki şaşkınlığın ardından yerinde dikleşti.

"Sesin güzel aslında. Konservatuvar okursun diye düşündüm. Ya da oyunculuk. Sana yakıştırıyorum."

Üzerimde hissettiğim yoğunlukla başımı dalgınca çevirdiğimde Sırma ile karşılaştım. Çatılmış kaşlarıyla bana bakıyordu. Küçüklükten beri bana karşı beslediği kıskançlığı geçmedi. Bu durumdan nefret ediyorum. Sırma sıcakkanlı, tatlı birisi ama bu hâli beni üzüyor.

"Ben düşünmüyorum yenge. Dediğim gibi arkeolog olmak istiyorum."

Dayımın sesiyle başımı kaldırdım.

"Heyecanlı ve gizemli desene." dedi gülerek. Kocaman gülümsedim. Kulağıma gülüşmeler geliyordu.

"Başarı sıralaması düşük. Girersin Cennet."

Sırma'nın konuşması üzerine başımı hafifçe salladım. Sırma tıp okumak istiyordu.

"Umarım istediğimiz olur."

"Umarım."

...

Bardaklara çay doldururken Sırma da tatlıları tabaklara koyuyordu. Bayramımız güzel geçiyor. Mutluyum.

"Cennet..."

Son bardağı da doldurduktan sonra çaydanlığı ocağa bırakıp Sırma'ya döndüm.

CennetHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin