İsveç 🇸🇪

175 13 6
                                    

İsveç, kuzey ışıklarını görmek için dünyanın en iyi yerlerinden biridir

İsveç tam olarak 267,570 adaya sahiptir. Birçoğumuzun aklına, dünyanın en çok adaya sahip ülkesi denildiğinde Filipinler, Endonezya, Tayvan gibi ülkeler gelecektir, ancak İsveç, yaklaşık 24,000'i yemyeşil ormanlar ve bitki örtüsü ile kaplı yaşayabileceğiniz binlerce adaya ev sahipliği yapar.

Aynı zamanda İsveç'in üçte ikisi ormanlarla kaplıdır ve her yıl 340 milyon ağaç dikilmektedir ve ülkede 100,000 göl vardır.

İsveç'in resmi Twitter hesabı @sweden, her hafta farklı bir vatandaş tarafından yönetilir ve genelde de geyik ve gündelik yaşam paylaşımları yapılır.

İsveç'te çocuğunuzun ismini IKEA veya Elvis koyamazsınız.

İkea masa, koltuk ve kitaplık modellerine İsveç şehirlerinin, yatak, gardrop ve portmantolara Norveç şehirlerinin, masa ve sandalye modellerine Finlandiya şehirlerinin, halı ve diğer ıvır zıvıra da Danimarka şehirlerinin adlarını veriyor. Danimarkalılar yerde üzerine basılan hemen her İkea ürününe adlarının verilmesine sinir oluyorlarmış.

Dünyada alkolün en pahalı olduğu ülkelerden biri İsveç. Haftasonları uluslararası sulara çıkıp vergisiz alkol satan ve sonra bütün yolcular zom olmuş bir şekilde İsveç'e geri dönen gemi seferleri hep dolu.

İsveç, lise öğrencileri okula devam etsin diye öğrencilere ayda yaklaşık 600 TL ödüyor.

İsveçlilerin %89'u İngilizceyi konuşuyor. Tamam oran yüksek ama İngilizce'nin İsveç dilinden gramer yapısını ve bir çok sözcüğü aldığı düşünülürse normal.

İsveç'in başkenti Stockholm 14 ada üzerine kurulmuş. Şehrin coğrafi merkezi deniz üzerinde.

Kış aylarında sadece 4-5 saat gün ışığı olduğu için onda hava kapalı olduğu için nüfusun yaklaşık beşte biri depresyona giriyor. Devlet sosyal sigorta kapsamında depresyona girenleri gün ışığı lambası dağıtıyor. Lamabayı yakıp altına kuruldunuz mu sanal güneş tepenizde.

Ülkeler Ve Irklar Hakkında BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin