Tayvan 🇹🇼

87 10 0
                                    

Resmi adı Çin Cumhuriyeti olan Tayvan'ın binlerce yıl öncesine dayanan, insanlık tarihinin en eski delillerine kadar uzanan bir geçmişi vardır.Çin Halk Cumhuriyeti'nden tamamen ayrı bir ülke olan ve temelleri 1911'de atılan Tayvan, bugün dünyada ancak 23 ülke tarafından bağımsız bir devlet olarak tanınmaktadır. Ancak Tayvan, bağımsız bir devletin yapabileceği pek çok faaliyeti yürütmektedir ve bu açıdan uluslararası ilişkiler ve özellikle uluslararası hukuk açısından müstesna bir örnek olmayı sürdürmektedir.

Tayvanlılar çoğunlukla bisiklet kullanmayı tercih ederler. Her ne kadar metro, tren, tramvaylar vb araçlar gelişmiş olsada, insanlar bisikletleri tercih ediyorlar çünkü trafik sıkışıklığı yapmıyorlar. Ayrıca Taipei şehri, yayaların ve araçların kullanımının yasak olduğu gelişmiş bisiklet yollarına sahiptir.

Tayvan hükümeti halka ücretsiz internet sağlamak için çok yatırım yaptı. Taipei sakinleri şehir genelinde halka açık yerlerde ücretsiz Wi-Fi erişimine sahipler.

Çoğu ülkede, beyaz barış ve uyumu sembolize eder, ancak Tayvan'da beyaz ölümün ve cenaze törenleriyle ilişkilendirilir. Beyaz bir temayla düğünlere tanık olmak nadirdir. Kırmızı, iyi şansları sembolize eder ve bu nedenle kutlamalarda tercih edilir.

Tayvanlılar derileri konusunda hassaslar. Sanayileşme ve ülkenin Çin anakarasına olan yakınlığı, yağışların cilde asidik ve aşındırıcı olduğu görüşünü yarattı. Ne zaman yağmur yağarsa, sokaklar terk edilir ve ciltte birkaç damla su ciddiye alınır.

Tüm adanın etrafını gezmek sadece sekiz saat sürer.

Tayvan'daki çoğu insan Budist veya Taocudur.

Tayvanlı çocuklar, çok ders çalışırlar ve dünyanın en iyi matematik puanlarına sahiptirler. Buradaki çoğu insan çalışmayı çok sever, bu yüzden haftada 70 saate kadar mesai yaparlar. Ayrıca dünyanın en yüksek IQ oranına sahip ülkesi Tayvan'dır.

Tayvan'da çöp kutuları genellikle bir evin veya iş yerinin içinde tutulur. Çöpler saati gelince çöp kamyonuna atılır ve bu kamyonlar, sokağa geldiklerini göstermek için yüksek sesle müzik çalarlar.

Tayvan'daki okullarda, kız ve erkek öğrencilerin ağlamaları veya başka herhangi bir duyguyu birbirlerine karşı dışa vurmaları ergenlik sebebiyle oldukça normal karşılanır. Yani okul koridorunda sinir krizi geçiren, hüngür hüngür ağlayan veya deli gibi birbirlerine bağıran öğrenciler görürseniz, sakince yanlarından geçip gidebilirsiniz.

Çin, Tayvan'ın bağımsızlığını tanımadığından; spor müsabakaları sırasında Tayvan bayrağının kullanılmasına izin verilmez. Bu sebeple, bu tarz etkinliklerde Tayvan bayrağı yerine Taipei bayrağı kullanılır.

Ülkeler Ve Irklar Hakkında BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin