Tayland 🇹🇭

104 10 1
                                    

Tayland'ın Tayca'daki adı Prathet Thai'dir ve "Özgürlerin Ülkesi" anlamına gelir. Güneydoğu Asya'da hiçbir zaman bir Avrupa ülkesi tarafından sömürgeleştirilmemiş tek ülkedir. Terim aynı zamanda birçok Taylandlı'nın geldiği etnik bir gruba da atıfta bulunur.

Yarı insan yarı kartal şeklindeki mistik varlık Garuda ülkenin resmi sembolüdür.

Tayland, dünyanın en büyük altın Buda'sına, en büyük timsah çiftliğine, en büyük restorana, en uzun tek açıklıklı asma köprüsüne ve dünyanın en yüksek oteline ev sahipliği yapmaktadır.

Tayland'da maymunlar için okul bulunmaktadır. Thani Maymun Okulu olarak bilinir ve maymunlar burada sokak performansları, hindistan cevizi toplamak gibi aktiviteler için eğitilir. Tayland'da ayrıca maymunların meyve ve sebzeler servis ettiği özel bir ziyafet de bulunmaktadır.

Yerli halkın kafasına dokunmak yasaktır. Tayland'da çocuklar dahil kimsenin kafasına dokunamazsınız. Taylandlılar vücudun en saygıdeğer bölgesinin kafa olduğunu ve bu nedenle dokunulmaması gerektiğini düşünürler.

Tayland'da topluluk içine iç çamaşırı giymeden çıkmak yasak.

Dünyanın en uzun yer adı, Tayland'ın başkenti Bangkok'un tam adıdır: Krungthepmahanakhon Amonrattanakosin Mahintharayutthaya Mahadilokphop Noppharatratchathaniburirom Udomratchaniwetmahasathan Amonphimanawatansathit Sakkathattiyawitsanukamprasit.

Siyam kedileri Tayland'a özgüdür. Tayca'da " ay elması " anlamına gelen wichen-maat denir . 14. yüzyıldan kalma Tay şiirleri kitabı 23 tür Siyam kedisini anlatır; bugün sadece altı cins kaldı. Bir geline bir çift Si Sawat kedisi (bir tür Siyam kedisi) vermek, evliliğe iyi şanslar getirmelidir.

Dünyadaki tüm hayvan türlerinin onda biri Tayland'da yaşıyor.

Tayland bayrağı, ülkenin her kasaba ve köyünde her sabah saat 08.00'de çekilir ve saat 18.00'de indirilir. Milli marşı da bu saatlerde televizyon ve radyo üzerinden çalınır. İnsanlar yaptıklarını bırakıp ayağa kalkıp Kral'a saygı gösterirler.

Gerçekçi oyuncak bebeklerin iyi şans getirdiğine inanılır. Tayland bir ritüel ve batıl inanç ülkesi olduğu için oyuncak bebeklerin bile iyi şans göstergesi olmasına şaşırmamalısınız. "Luk thep" ismi verilen bu gerçekçi oyuncak bebekler, Tayland'da çok önemli bir yere sahip. Bazı insanlar bu bebeklere gerçek bebekmiş gibi davranıyor. Restoranlarda yemek sipariş ediyor, bebek bakıcısı tutuyor, ofisinde baş köşeye koyuyor ve kıyafetlerini değiştiriyorlar.

Seyahat ederken vakit geçirmek için ihtiyacınız olan tek şey, bir deste kart. Ama bu kartları olur olmadık yerlerde çıkarıp oynamak da başınıza iş açabilir. Çünkü Tayland, kumarla ilgili katı kuralları olan bir ülke. Hatta oyun kartları yasası bile var ve bir kişinin yanında en fazla 120 kart taşıma hakkı var.

Ülkeler Ve Irklar Hakkında BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin