Orta Çağ'dan (Batı Roma İmparatorluğu'nun çöküş yılı olan 476'da başlar) 1809 yılına kadar İsveç'in bir parçası olan Finlandiya; Estonya, Letonya, Litvanya ve Polonya ile birlikte I. Dünya Savaşı'nın ardından bağımsızlığını elde etmiştir.
Midnight Sun olarak bilinen geceyarısı güneşi, dünyada sadece kuzey ve güney kutup dairelerinde rastlanan bir doğa olayıdır. Finlandiya, yaz mevsiminde güneşin 24 saat boyunca gözlemlenebildiği birkaç ülkeden biridir.
BM Dünya Mutluluk Raporuna göre Dünya'nın en mutlu ülkesi 3 kere art arda Finlandiya seçilmiştir. (Türkiye 104. sırada.)
Finlandiya ''Bin Göller Ülkesi'' olarak da bilinmektedir. Çünkü Finlandiya'da tamı tamına 187.888 göl bulunmaktadır. Buna ek olarak 179.888 adet de Fin adası bulunmaktadır.
Finlandiya; başkasının özgürlük alanına girilmediği sürece sakin, sessiz ve güvenli bir ülkedir. Ülke yemyeşil alanlara, nehirlere ve temiz bir havaya sahiptir. İstediğiniz ormanda böğürtlen toplayabilir, istediğiniz göl kenarında balık tutabilirsiniz.
Kuzey ışıkları; diğer adıyla ''Aurora Borealis'' Lapland bölgesinde özellikle mart ve eylül aylarında çıplak gözle seyredebilecek, muhteşem bir doğa olayıdır. Yılda 200'den fazla gecede görülebilen bu doğa olayı, mutlaka deneyimlenmelidir.
Diğer İskandinav ülkelerinde olduğu gibi burada da eğitim seviyesi çok ileride. Konuştuğumuz Finliler 10 yaşlarında İsveççe, Fince ve İngilizce öğrendiklerini, lise hayatlarında bir ders de ek olarak seçmeli aldıklarını ve genelde dört dil bildiklerini söylüyorlar. Ülkede gazete tirajı üç milyon civarında.
Diğer İskandinav ülkeleri Finlandiya'yı kendilerinden görmüyorlar. Ana sebebi ise, Finlerin kökeninin Asya'dan gelmesi.
Finlandiya kahve tüketiminde birinci sırada. Kişi başına yılda 12 kilo kahve düşüyor. Bu da günde 10 fincan kahveye denk geliyor.
Finlandiya dünyanın en yüksek trafikte hız yapma cezasına sahip. Örneğin bir Nokia yöneticisi 30'la gidilmesi gereken yolda 45'le gittiği için 103 bin dolar para cezasına çarptırılmıştı. Bu nedenle Finlandiya yollarından insanlardan daha yavaş giden otomobiller görmek mümkün.
Finlandiya'da 10 plastik şişeden 9'u ve cam şişelerin neredeyse tamamı geri dönüştürülmektedir.
Finlandiya'nın ulusal hayvanı, bozayıdır. Ayrıca tarih öncesi Finler, pek çok Sibirya halkı gibi, ayıların, atalarının ruhunu taşıdığına inanırlardı.
5 milyonluk bir nüfusu olmasına karşın Finlandiya'da yaklaşık 2 milyon sauna vardır. Ülkedeki sauna sayısı, araba sayısından fazladır. Hatta bir Burger King şubesinde, mağaza içi sauna bulunur. Ve Fin halkının %99'u haftada en az bir defa saunaya gider.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ülkeler Ve Irklar Hakkında Bilgiler
AcakÜlkeler ve ırklar hakında bilgi sahibi olmak istiyorsan gel (Bilgiler doğruluklarından %100 emin olunmayıp internetten bulunmuştur.)