İskoçya, Büyük Britanya'da Birleşik Krallık'a bağlı dört ülkeden biri. İskoçya, güneyindeki İngiltere ile sınırdaştır.İskoçya, 15. yüzyıla kadar bağımsız bir ülkeydi. Daha sonra ülke, 1603'te Büyük Britanya topraklarına katıldı ve taht ile ilgili yetkiler İskoçya kralı tarafından İngiltere kralına devredildi.
İskoçya'da, Birleşik Krallık monarşisi dönemine geçilmesiyle, birlik öncesi İskoçya Krallığı'na özgü çeşitli stiller, başlıklar ve devletin diğer kraliyet sembolleri kullanılmaya devam edildi. İskoçya içindeki hukuk sistemi de İngiltere, Galler ve Kuzey İrlanda'dan ayrı kalmıştır; İskoçya hem kamu hem de özel hukukta ayrı bir yargı yetkisi oluşturmaktadır.
Tüm polisiye/dedektiflik romanları için esin kaynağı olan Sherlock Holmes, İskoç yazar Arthur Conan Doyle'un muazzam beyninin ve hayal gücünün bir ürünüdür.
İskoçya'nın çevresinde yaklaşık 300 tane kale bulunuyor.
Bu kalelerin büyüklükleri ve üzerinde yer aldığı topraklar da hesaba katılırsa İskoçya'da her 160 kilometreye bir kale düşüyor.
İlk başarılı klonlanmış yaşam formu olan koyun Dolly, Edinburgh Üniversitesi'nde bir laboratuvarda yaratıldı. Bu deney, dünyadaki yaşamı anlamaya yönelik atılmış oldukça önemli bir adımdı.
Tıpkı İngiltere de olduğu gibi arabaların direksiyonu sol taraftadır.
Viski ihracatı İskoçya'nın en büyük ekonomik gelir kaynağıdır.
Bonnybridge isimli ufak kasaba dünyanın "Ufo başkenti" olarak biliniyor. Her sene 300 adetten fazla tanımlanamayan uçan çisim (UFO) rapor ediliyor bu kasabadan
Golf, İskoçya'da 15. yüzyıldan beri oynanıyor. Ülke golfün ana vatanı kabul ediliyor.
Ülkede yerellerin deyişi ile "Haziran ayının son iki haftası hariç her gün yağmur yağıyor". O nedenle yağmurluk doğal olarak İskoçya'da icat edildi. 1824 yılında bu dev ihtiyacı icat eden kişi Glasgowlu kimyager Charles Macintosh. Buraya kadar her şey normal... Ancak İskoçlar 1824'ten beri yağmurluğa "yağmurluk" demek yerine mucitinin soyadını kısaltıp "Mac" diyorlar.
İskoç kanunlarına göre ceza davalarında hakim 3 adet karar alabilir: "suçlu", "suçlu değil" ve "kanıt yetersiz". [ Normalde Beraat Kararı, Mahkumiyet Kararı, Ceza Verilmesine Yer Olmadığına İlişkin Verilen Karar, Davanın Düşmesi Kararı, Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması (HAGB) Kararı gibi kararlar var (?) ]
İskoç nüfusunun %14'ü kızıl. Toplam %40'ı ise kızıl saç geni taşıyor. (%14'ü baskın gen, %26'sı çekinik gen)
Bir annenin rahmindeki bebeğin görüntüsü almak için kullanılan ultrason, ilk olarak 1950'lerde Glasgow'daki hastanelerde kullanılmaya başlandı.
1724'te Margaret Dickson adlı bir kadın asılarak idama mahkum edilmiş ancak ölmemişti. Daha sonra Dickson'ın serbest bırakılmasına karar verildi, çünkü İskoç yasasına göre ceza uygulanmıştı. Yasada ölmemek ile ilgili bir madde bulunmuyordu ve yaşanan bu olaydan sonra asılarak idam edilme cezasına 'Ölene dek' ibaresi eklendi.
İskoçların geleneksel kıyafetine 'kilt' denilir ve belden diz hizasına kadar gelen, tek parça, etek şeklinde bir kıyafettir. İskoçya'daki klanların her biri, farklı renkte ve desende kilt giyerler.
İskoçya'nın 15 binin üzerinde
belgelenmiş yerel dans türleri vardır. Uzmanlar, belgelenmemiş olanların sayısının kaydedilenlerin de üstünde olduğuna inanıyor.2014'te İskoç halkının %84.5'lik katılım sağladığı bir referandum düzenlendi. Bu referandumda İskoçya'nın bağımsız bir ülke olarak devam etmesini mi yoksa Birleşik Krallık'ın bir parçası olarak kalmasını mı istedikleri soruldu.
Bağımsızlık sorusuna halkın %55.3'ü hayır, %44.7'si ise evet cevabı verdi. Böylece İskoçya Birleşik Krallık'ın parçası olarak kalmaya devam etti.
2001 yılından itibaren İskoçya'da üniversiteler ücretsiz hâle gelmişti ancak mezun olunduğu zaman İskoç hükûmetine ücret ödenmesi gerekiyordu. Daha sonra 2008 yılında İskoç hükûmetinin aldığı kararla mezuniyet sonrası ücret ödeme sistemi kaldırıldı ancak bu durumdan İskoçya'da ya da AB'den gelen ve 2020/2021 akademik yıllarında veya öncesinde okula başlamış olan bir öğrenci iseniz yararlanabiliyorsunuz.
Uyuşturucu bağımlılığı birçok ülkenin zar zor baş ettiği bir problem olarak biliniyor. İskoçya'da ise kokain oldukça yaygın ve çoğu kişi tarafından pizza kadar ulaşılabilir durumda. Hatta İskoçya dünyada en çok kokain tüketilen ülke olarak biliniyor. Birleşmiş Milletler Uyuşturucu ve Suç Ofisi (UNODC) verilerine göre 16 ila 64 yaş arasındaki insanların %3,9'u son bir yılda kokain kullanmış. Kokainin yaygın kullanımı maalesef isteyen her insanın kokaine kolayca ulaşmasını mümkün kılıyor.
Unicorn İskoçya'nın ulusal hayvanı olarak biliniyor. Unicorn ilk olarak İskoç arması üzerinde kullanılmış. İskoçya'nın kraliyet armasında sol kısımda bir unicorn ve sağ kısımda ise bir aslan bulunuyor. İngiltere'nin armasında da kalkanın sol kısmında aslan sağ kısmında ise unicorn yer alıyor.
Geçmişin Vikipedi'si Britannica ansiklopedisi, İskoçya'da doğmuştur. Bilgileri bu şekilde toplama fikri, Edinburghlu bir kitapçı olan Colin Macfarquhar'a aitti.
Kaynaklar:
https://gezimanya.com/iskocya/iskocya-hakkinda-temel-bilgiler
https://tr.m.wikipedia.org/wiki/%C4%B0sko%C3%A7ya
https://zeynepcansoylu.com/iskoclar-ve-iskocya-hakkinda-ilginc-bilgiler/#:~:text=4)%C4%B0sko%C3%A7ya'da%20toplam%20790,da%2015.%20y%C3%BCzy%C4%B1ldan%20beri%20oynan%C4%B1yor.
https://www.google.com/amp/s/amp.onedio.com/haber/yeni-yerler-kesfetmeyi-sevenler-buraya-iskocya-hakkinda-duyunca-cok-sasiracaginiz-ilginc-bilgiler-1056282
https://www.google.com/amp/s/amp.onedio.com/haber/muhtesem-dogasi-ve-cilgin-ruhlu-insanlariyla-gonlumuze-taht-kurmus-iskocya-hakkinda-az-bilinen-18-gercek-824576
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ülkeler Ve Irklar Hakkında Bilgiler
DiversosÜlkeler ve ırklar hakında bilgi sahibi olmak istiyorsan gel (Bilgiler doğruluklarından %100 emin olunmayıp internetten bulunmuştur.)