Arap kültürü hakkında söylenmesi gerekenlerin başında, zengin Arap dünyasının farklı topluluklardan, gruplardan ve kültürlerden oluştuğu, bu sebeple de asla tek bir Arap kültüründen bahsedemeyeceğimiz gerçeği bulunmaktadır. Öyle ki, farklılıklar yalnız ülkeler arası değil, aynı zamanda ülkelerin içindedir.
Bir grup insandan, onları genelleştirmeden bahsetmek imkansız olduğu gibi, bir grup insanın sahip olduğu kültürden de aynı şekilde genelleme yapmadan bahsetmek imkansızdır. Fakat Arap kültürü gelenek ver görenekleri ile ilgili bu araştırma, Arap kültürü ve yaşam tarzı, Arap toplumunun özellikleri hakkında mümkün olduğunca spesifik örnekler ortaya koyduğundan son derece dikkatli ve ihtiyatlı davranılmıştır diyebiliriz.Hangi Ülkeler Arap Ülkeleridir?
Arap ülkeleri; Fas'tan Kuzey Afrika'ya kadar, oradan da Basra Körfezi'ne kadar uzanır. Bu bölge, MENA (Orta Doğu ve Kuzey Afrika) bölgesi olarak da adlandırılır.
Bu bölgede Arap ülkeleri isimlerini şu şekilde sırlayabiliriz; Cezayir, Bahreyn, Komor Adaları, Djibouti, Mısır, Irak, Ürdün, Kuveyt, Lübnan, Libya, Fas, Moritanya, Umman, Filistin, Katar, Suudi Arabistan, Somali, Sudan, Suriye, Tunus, Birleşik Arap Emirlikleri ve Yemen.Arap Dünyasının Stratejik Önemi Nedir?
22 ülkeden oluşan Arap Dünyası birçok inanca ev sahipliği yapmaktadır ve çok sayıda etnik gruptan insan, farklı diller ve lehçeler konuşurlar. Dünya petrol rezervlerinin yaklaşık yüzde altmışı ya Arap yarımadasında ya da o bölgeye yakındır. Arap coğrafyasında bulunan Suudi Arabistan dünyada en fazla petrole sahip olan ülkedir.
Arap Kimdir?
Dünya genelinde 200 milyondan fazla Arap sayılan insan vardır. Araplık belli bir ırk ya da dile bağlı olmaksızın tamamen kültürel özelliklere göre belirlenir.
En Çok Karşılaşılan Arap Adetleri Nelerdir?
Arap adetlerinde bir şeyi bilmediğinizi itiraf etmek, antipatik karşılanır.
Yapıcı eleştiriler hakaret olarak karşılanabilir, bu konuda dikkatli olunmalıdır. Arap kadınların giyim tarzı batılı kıyafetler içindeyken bile saygılarını belli etmek için başlarını örtmeyi gerektirir. Arap toplumunda kadının yeri, odaya bir kadın girdiğinde erkeğin ayağa kalması gerekmesi ölçüsünde değerlidir. Fakat Arap kültüründe kadın olmanın getirdiği saygı ve varlığına yansıtılan mesafeye rağmen kadın toplumda erkeklerin sahip olduğu pek çok haktan faydalanamaz.
Aile, onur, bağlılık ve itibarın merkezindedir. Arap ve İslam kültüründe erkekler, ailenin başındadır. İş yaptığınız erkeklerin ellerini sıkmak ama çok sıkı tutmamaya dikkat etmek gerekir. Bir Arap ile iş yapmaya başlamadan önce saygı ve güven inşa etmek önemlidir.Arap Ülkeleri Tatil Günleri Hangi Günlerdir?
Arap ülkelerinde yaşam ve tatil günleri de İslam'ın etkisi altındadır. Arap takvimi ayın döngüsüne göre belirlenmiştir, bir yıl 12 ay, 353 ya da 354 gündür. Müslümanlar için kutsal gün cumadır. Arap ülkeleri Tatil Günleri her ülkede farklılık göstermesine rağmen, ortak olan tatil günleri elbette ki dini bayramlar ve özel günlerdir. Ay takvimi kullanıldığından bu tarihler her sene değişir.
Arap Mutfak Kültürü İçindeki Yasaklar Nelerdir?Arap kültürü ve İslam adetleri iç içe olduğundan Araplar, domuz eti, birçok etçil hayvan ve pulları olmayan deniz hayvanlarını yemezler. Alkol ise Arap ülkelerinde yasakların başında gelir. Yedikleri tüm hayvanlar İslami kurallara uygun olarak kesilir. Koyun eti en çok tüketilen et türüdür. Arap mutfak kültürü ve yaşam tarzı gereği, misafire her zaman atıştırmalıklar, çay ya da kahve ikram edilir, bunlarla arkadaşlık ve saygı sunulduğundan reddetmek kaba bir davranış olarak kabul edilir. Arap kültüründe size ikram edileni mutlaka sağ elinizle almanız Arap kültürüne daha uygundur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ülkeler Ve Irklar Hakkında Bilgiler
DiversosÜlkeler ve ırklar hakında bilgi sahibi olmak istiyorsan gel (Bilgiler doğruluklarından %100 emin olunmayıp internetten bulunmuştur.)