Yunanistan 🇬🇷

251 14 7
                                    

Yunanistan'da toplam 3 binin üzerinde ada bulunmakta. Bunlardan sadece 220+ tanesinde yaşam mevcut. Diğer adalar tamamen bakir

Antik Yunanistan, bin 500'den fazla eyaletlerin birleşmesi ile oluşmaktaydı. Her eyaletin kendine ait yasaı ve ordusu bulunuyordu. Hatta ara ara kendi içlerinde savaştıkları bile oluyormuş.

Yunanistan'da doğum günlerinden daha önemli olan gün "İsim Günü"dür. Ve herkesin ismini kutladığı özel bir gün vardır.

Yunanca, 3 bin yıllık geçmişi ile Avrupa'nın en eski dili olmaktadır.

Yunanistan'da yılın 250 günü güneşli geçmekte.

Yunanistan'da insanlar selam verme amaçlı el sallamazlar. Çünkü bu hareket aslında küfür anlamına gelir.

Yunanistan'ın resmi ismi "Hellenic Republic"tir. Fakat aynı zamanda Hellas olarak da bilinir.

1990'ların sonlarına kadar, Yunanistan için en büyük tehdit Türkiye'ydi , çünkü iki ülke on yıllardır Kıbrıs ve diğer topraklar üzerinde tarihi tartışmalar, çatışmalar yaşadılar. 1999'da her iki ülkeyi de vuran yıkıcı bir depremin ardından birbirlerinin yardımına koştuktan sonra ilişkileri iyileşti.

Yunanistan'da huzurevleri nadirdir. Büyükanne ve büyükbabalar genellikle ölene kadar çocuklarının ailesiyle birlikte yaşarlar. Gençlerin çoğu evlenene kadar aileleriyle birlikte yaşıyor.

Yunanistan bir zamanlar tamamen su altında kalmış bir kaya kütlesiydi. Tektonik bir plaka Avrupa'ya çarptığında, çarpışma Yunanistan'ın dağlık alanlarını yarattı. Plaka hala hareket ediyor ve Ege'nin her yerinde depremlere neden oluyor.

Yunanlılar heykel sanatında devrim yarattı. Yunan sanatçılar sert pozlar ve boş yüzler yerine hem hareket hem de duygu gösteren insan heykelleri yapmaya çalıştılar.

Yunanistan milli marşında 158 mısra vardır.

Yunanistan'ın ulusal sporu Futboldur.

Yunanca, İngilizceyi büyük ölçüde etkiledi. Aslında, İngilizce kelimelerin yaklaşık % 12'sinin kökleri Yunanca'dır.

Ülkeler Ve Irklar Hakkında BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin