Kazakistan 🇰🇿

84 11 0
                                    

Resmî adı Kazakistan Cumhuriyetidir.

Orta Asya ve Doğu Avrupa'daki Türki halka sahip bir bağımsız devlettir.

Rusya, Çin, Kırgızistan, Özbekistan ve Türkmenistan olmak üzere beş ülke ile sınır komşusudur.

Kazakistan Türk Keneşi ve TÜRKSOY'un üyesidir.

Kazakistan, 2.724.900 kilometrekare ile dünyanın en büyük karayla çevrili ülkesidir ve tüm Batı Avrupa'dan daha büyüktür. Yine de küçük bir donanmaya sahiptir.

Dünya'da en büyük 7. ülkedir.

Kazakistan 1991'de bağımsızlığını ilan ettiğinden beri aynı cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev tarafından yönetiliyor.

Kazakistan; Kazaklardan Ruslara, Almanlara, Tatarlara ve Uygurlara kadar 131 etnik kökene ev sahipliği yapar. Dünyanın en kalabalık ülkelerinden biridir.

Bir Kazak atıcı, 2012'de Kuveyt'teki uluslararası bir spor müsabakasında altın madalya kazandığında, organizatörler Kazak ulusal marşı yerine Borat filmi için tema müziği kazayla çaldılar.

"Kazak" adı Kazakların göçebe kültürünü yansıtan bir Eski Türkçe kelime olan "gezinmek" anlamına gelir. Farsça olan son eki -stan ise "arazi" veya "yer" anlamına gelir, böylece Kazakistan kelimenin tam anlamıyla "gezginlerin ülkesi" olarak tercüme edilebilir.

6 Mayıs 1998 yılında Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbaev kararnamesiyle Kazakistan'ın başkenti Almatı'dan Akmola şehrine taşındı. Yeni başkentin adı Astana oldu. Astana kelimesinin Türkçe karşılığı başkent demektir. Böylece "Kazakistan'ın başkenti Astana" cümlesi "Kazakistan'ın Başkenti – Başkent" anlamına gelmektedir.

Tenge, Kazakistan'ın ulusal para birimidir. Rusça para anlamına gelen "dengi" kelimesi "tenge" kelimesinin bir türevidir.

Yeryüzündeki ilk elmanın Kazakistan'ın eski başkenti Almatı'da ortaya çıktığına inanılıyor.

Kazakistan'ın ulusal içeceği fermente at sütüdür.

Ülkenin önde gelen turistik mekanlarından biri, yazar Fyodor Dostoyevski'nin Rusya sınırına yakın Semey'deki eski evidir. "Suç ve Ceza" ve "Aptal" gibi eserlerinden notların sergilendiği bir müze olarak korunmuştur.

Kazak, şahane bir binada ıslık çalmanın sizi hayatınızın geri kalanında fakirleştireceğine inanıyor.

Okuduysanız oy vermeyi unutmayın  🙂 🔪

Ülkeler Ve Irklar Hakkında BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin