Kazakistan'da uzay fırlatma tesisi vardır. Bu tesis dünyanın ilk ve en büyük uzay üssüne sahiptir. Şimdilerde tesis Ruslar tarafından kiralanmaktadır ve uzay programının merkezinde yer alır.
Kazakistan'ımn denize bağlantısı olamamasına rağmen yine de küçük bir donanmaya sahiptir.
Rusya, Çin, Kırgızistan, Özbekistan ve Türkmenistan olmak üzere beş ülke ile sınır komşusudur.
Kazakistan 1991'de bağımsızlığını ilan ettiğinden beri aynı cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev tarafından yönetiliyor. Nazarbayev rejimi, ifade özgürlüğünü kısıtladığı için insan hakları grupları tarafından ağır şekilde eleştiriliyor.
(19 Mart 2019'da istifa etti. 2020 de geçirdiği kalp kriziyle hayatını kaybetti. Şu anda Cömert Tokayev başta.)Kazakistan'ın ulusal içeceği fermente at sütüdür. (Kımız yani)
Ülkenin önde gelen turistik mekanlarından biri, yazar Fyodor Dostoyevski'nin Rusya sınırına yakın Semey'deki eski evidir. "Suç ve Ceza" ve "Aptal" gibi eserlerinden notların sergilendiği bir müze olarak korunmuştur.
Kazakistan, yaklaşık 1300 çiçekli bitki türünün bulunduğu bir doğa rezervine sahiptir.
6 Mayıs 1998 yılında Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbaev kararnamesiyle Kazakistan’ın başkenti Almatı’dan Akmola şehrine taşındı. Yeni başkentin adı Astana oldu. Astana kelimesinin Türkçe karşılığı başkent demektir. Böylece “Kazakistan’ın başkenti Astana” cümlesi “Kazakistan’ın Başkenti – Başkent” anlamına gelmektedir. (Sonradan ismi eski başkan adına Nursultan olarak değiştirildi)
Tenge, Kazakistan’ın ulusal para birimidir. Rusça para anlamına gelen “dengi” kelimesi “tenge” kelimesinin bir türevidir.
Kazak, şahane bir binada ıslık çalmanın sizi hayatınızın geri kalanında fakirleştireceğine inanıyor
1989'da Kazakistan'daki tarımsal üretim çok düşüktü ve Kazakistan tarım sekreteri, milyonlarca göç eden yabani ördek öldürerek et kotasını doldurmayı önermişti
Kazakistan, M.Ö. Arkeolojik kazılarda 7. yüzyıldan 3. yüzyıla kadar savaşçılara ait bazı kıyafetler kalıntılar vb. bulunmuştur.
Eski Kazaklar dünyada dolaşan ve at binen ilk insanlardır.
At yarışları, Kazak sporcuları Kazak mutfağı için Uluslararası Olimpiyat Komitesini Londra'daki 2012 Oyunlarına katılmaya çağırmak için çok önemlidir.
Kaynağı Türkçe olan Kazak kelimesinin anlamının "hür adam" olduğu düşünülmektedir.
Dünyadaki 9. en büyük ülkedir.
Kazaklarda akraba bağı kendilerine özgü bir biçimde gelişmiştir. Bütün Kazaklar yedi ceddini ve boylarını ezbere bilmektedir. Kimin hangi dededen ve onun kaçıncı oğlundan olduğu net bir şekilde bilinir. Ayrıca Kazak örf adetlerine göre yedi kuşak dedesine kadar herkes bir biriyle akraba sayılır ve yedi kuşağa kadar akraba evliliği yapılmaz.
Kaynaklar:
https://www.cokilgincbilgiler.com/?Syf=26&Syz=589150
https://www.google.com/amp/s/orhaajans.com/kazakistan-ve-kazaklarla-ilgili-bilinmeyen-10-gercek/amp/
https://airastana.com/tur/tr-tr/Bilgiler/Kazakistana-Seyahat/Kazakistan-Hakkinda
https://onedio.com/haber/dunyanin-kara-ile-cevrili-en-buyuk-ulkesi-kazakistan-hakkinda-19-ilginc-bilgi-972893
https://www.aa.com.tr/tr/dunya/kazakistan-cumhurbaskani-tokayev-nazarbayevin-siyasi-yetkilerini-kaldiran-kanunu-onayladi/2496216400KelimeYapmakİcinAldirmayinBunu
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ülkeler Ve Irklar Hakkında Bilgiler
DiversosÜlkeler ve ırklar hakında bilgi sahibi olmak istiyorsan gel (Bilgiler doğruluklarından %100 emin olunmayıp internetten bulunmuştur.)