Küçük Bilgiler

170 12 4
                                    

Üzerinde en çok göl bulunan ülke - Kanada: 3 milyonun üzerindeki göl Kanada'nın %9'unu kaplamaktadır ve dünya üzerinde bulunan tüm göllerin %60'ından fazlası Kanada sınırları içerisinde yer almaktadır.

Komşuya oturmaya gitme ihtimalinizin en düşük olduğu ülke - Moğolistan: 1,5 kilometre kareye 4 kişi düşen Moğolistan dünya üzerinde insan en az olduğu ülke. İnsanların en kalabalık olduğu Hong Kong'da bu oran 1.5 KM2 düşen kişi sayısı 340.000

Suların altında kalması en olası ülke - Maldivler: Küresel ısınma ile suların yükselmesi en çok Maldivler'i endişelendiriyor. Deniz seviyesinden sadece 1.8 metre yüksekte olan Maldiv halkı dünya üzerinde en alçak seviyede yerleşim kurmuş halktır.

Üzerinde hiç nehir bulunmayan ülke - Suudi Arabistan: Suudi Arabistan gibi geniş toprakları olan bir ülkede herhangi bir şekilde akar su bulmak olası değildir. İçme suyu deniz suyunun arıtılmasından ve yer altı kaynaklarından temin ediliyor.

En genç nüfus - Nijer: Genellikle dünyanın en genç ülkesi yaşı 15'in altında olan nüfus hesaplanarak belirlenir. Günümüzde bu unvanı Nijer elinde bulundurmaktadır. Neredeyse nüfusun yarısı ergenlik dönemindedir (%49)

En eğitimli insanlar - Kanada: Nüfusun %50'si orta eğitimin ilerisinde eğitim alan Kanada açık ara dünyanın en eğitimli ülkesidir. Ardından %45 ile İsrail %44 ile Japonya gelmektedir.

En çok dilin konuşulduğu - Papua Yeni Gine: Resmi dil İngilizce olsa dahi, sadece %1-2'si İngilizce konuşmaktadır. Dünyada en çok dilin konuşulduğu ülke olan Papua Yeni Gine'de 820'nin üzerinde dil konuşulmaktadır.


 Dünyada en çok dilin konuşulduğu ülke olan Papua Yeni Gine'de 820'nin üzerinde dil konuşulmaktadır

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Kitabı okuyan erkek yok

yÜzDe yÜz BiR

Ülkeler Ve Irklar Hakkında BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin