Kıbrıs

62 12 13
                                    

Dünyanın tek bölünmüş başkenti Lefkoşa'dır.Çünkü Lefkoşa hem KKTC'nin hem de Güney Kıbrıs'ın başkenti. İşte bu gerçekten ilginç ama zaten KKTC vatandaşları yürüyerek Güney Kıbrıs'a geçebiliyor.

Kumarhaneler tamamen yasaldır.Kumarın legal olarak kabul edildiği sayılı ülkelerden biri olan KKTC'nin ekonomiye katkısı 600, 700 milyon civarındadır.

Kuzey Kıbrıs vatandaşlarının ve öğrencilerin kumarhaneye girmesi yasak.Kanunen yasak olduğu için sadece turistler giriş yapabiliyor.

Trafik sol taraftan aktığı için arabaların direksiyonları da sağ tarafta. Bunun en büyük sebebi ise adanın bir dönem İngiliz hakimiyeti altında kalmasından kaynaklanıyor.

Bir dönemin en ünlü tatil beldesi olan ama sonrasında tamamen kapatılan ve yasaklanan Kapalı Maraş'ta hala sıfır arabalar bulunuyor. Yerleşime kapalı olan bölgeye vatandaşlar giriş yapamıyor. Tamamen harabeye dönen terkedilmiş bu bölgenin içinde 45 yıl öncesinin sıfır arabaları duruyor.

Marilyn Monroe gibi pek çok ismin tatil için geldiği Kapalı Maraş'a Mısır'dan özel kum getirtilmiş ve dünyanın ilk 7 yıldızlı oteli yaptırılmıştı. 1974'te tamamen boşaltılınca her şey harabeye döndü.

Kuzey Kıbrıs'ta şehir kavramı yok, şehir yerine ilçe kullanılıyor.
Çünkü ilçelerin (yani şehirlerin) nüfusları genele bakıldığında bir şehir kadar yüksek olmadığı için burda ilçe kavramı kullanılıyor.

Kapalı Maraş'ta olan bankamatiklerin içerisinde hala para vardır. Bunlar dönem dönem sayılarak kontrol edilmektedir.

Arkeolojik kanıtlar, insanlarınbundan 10.000 yıl önce Kıbrıs Adası'nda yaşadığını gösteriyor.

Kıbrıs bir zamanlar bilinen dünyadaki en zengin ulustu. Adanın zengin doğal bakır kaynakları diğer ülkelere ihraç edildiğinde Bakır ve Bronz Çağlar dönemindeydi. Ayrıca Mağusa da bir zamanlar Frankler ve Venedikliler döneminde bilinen dünyadaki en zengin şehirdi.

Güney Kıbrıs kesimi için euro kullanılırken tüm Kuzey Kıbrıs'ta Türk Lirası kullanılmaktadır.

Dünyanın en güvenli ülkelerinden biridir.
Suç oranları oldukça düşüktür. Kalıcı olarak yaşanılabilecek yerler arasında gösterilir.

Dünyanın en eski kedi fosili Kıbrıs'ta bulunmuştur. Yaklaşık 9.500 yaşında

Pamuk Prenses'in kalesi Girne'de yer alan St.Hilarion Kalesi'nden esinlenilmiştir.

Dünyanın en eski şarap etiketi Kıbrıs'a aittir. 5000 yıl öncesine ait Commandaria şarabı ile Guinness'e girilmiştir.

Yılda 300 günden fazla bir süre güneş alır. Bu sayı İngiltere'nin 2 katıdır. Kıbrıs'ta yağışlar maksimum 40 gün civarındadır, ada genellikle hep güneşlidir.

Kıbrıs Akdeniz'in en büyük üçüncü adasıdır.

Efsaneye göre Yunan aşk tanrıçası Afrotid Kıbrıs'ta doğmuştur. Ada aynı zamanda tanrıların oyun alanı olarak da bilinir.

Kıbrıslılar bir ada ülkesi olmalarına rağmen balık avlamayı ve yemeyi sevmezler.

Kıbrıs'ın başkenti Lefkoşa "Yeşil Hat" tarafından ikiye bölünmüştür. Bu hat BM tampon bölgesi olarak da bilinir. Dünyada iki ulus arasında bölünmüş tek yerdir.

Ülke nüfusunun neredeyse %20-30 u sigara içiyor. Nufusun sagliksiz bu aliskanligini ortadan kaldirmak icin ulke sigara yasagi getirdi fakat ulke genelinde cesitli kurumlarda hala sigara icmek serbest.

Kıbrıs'ın güneyi AB üyesi olmasına rağmen, Kuzey Kıbrıs Avrupa Birliği üyesi değil.

Kıbrıs Adası'nın toplam alanı 3355 kilometrekare ve bunun yaklaşık % 27'sini Kuzey Kıbrıs oluşturuyor.

Kaynaklar:
https://www.google.com/amp/s/amp.onedio.com/haber/sadece-turkiye-tarafindan-taninan-kuzey-kibris-turk-cumhuriyeti-hakkinda-bilmemiz-gereken-29-sey-970292

https://www.gruppal.com/blog/kibris-hakkinda-ilginc-42-sey

https://seyahatdergisi.com/kuzey-kibris-hakkinda-duyunca-cok-sasiracaginiz-gercekler/

Ülkeler Ve Irklar Hakkında BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin