Bab 4

394 20 0
                                    

No matter how far we separated, if we meant to be, we will meet again.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Kau sure diaorang dah sampai kafe? Tanya Erin. Matanya dilarikan di seluruh pelusuk kafe mencari Erysya dan Erma. Mereka mengajak Erin dan Maisarah makan bersama kerana mereka semua tiada kelas pada petangnya jadi bolehla habiskan masa bersama-sama.

"Betul, Erma dah text aku tadi." ujar Maisarah sambil matanya juga dilarikan di sekitar kafe yang dipenuhi dengan manusia. Akhirnya, dia ternampak kelibat Erma dan Erysya dia sudut hujung kafe.

" Haa, tu sana tu kat hujung." Maisarah menunjuk keberadaan mereka kepada Erin.

"Ouh. I see I see. Jom!!" erin menarik tangan Maisarah bersamanya sebelum Maisarah menahan tangan kecil Erin. Erin memandang Maisarah pelik dengan tindakan Maisarah.

"Kenapa?"

" Kau pergi dulu, aku nak call Fatin jap nak tanya dia dah makan ka belum."

"Okay, aku pergi dulu." Maisarah hanya mengangguk lalu mendail nombor Fatin.

"Assalamualaikum." Maisarah mengucapkan salam seraya Fatin mengangkat panggilannya.

"Waalaikumussalam Maisarah ku sayang"

"Eyyy!! Lantakla kau la. Kau dah makan belum ni?" Maisarah mencebik meluat apabila terdengar panggilan kegedikan Fatin itu.

"Belum la sayang, sayang dah makan ka?" Fatin tergelak kecil di hujung panggilan.

"Ha bagus. Aku tak makan lagi. Cepat turun, aku dengan roommate aku nak makan ni. Nak aku order apa-apa untuk kau ka?" tanya Maisarah sambil matanya melilau melihat manusia-manusia yang lalu lalang di depannya. Dia hanya menyandarkan badannya di tiang laluan pelajar itu sambil menunggu fatin,

"Alhamdulillah, tak payah tak payah kita pergi order sama-sama aku dah nak dekat dengan kafe ni."

"ok nice aku tunggu kau kat tepi kafe ni"

"Okay bye. See you."

Maisarah memandang sekilas telefonnya lalu memasukkan telefon ke dalam totebag di bahunya. Tiba-tiba dia terdengar bunyi bising manusia di depannya, terdengar riuh sekali. Dia mendongak sedikit lalu terpandang sekumpulan lelaki yang akan lalu di hadapannya.

Dengan pantas dia berpusing membelakangkan mereka apabila dia ternampak kelibat lelaki yang menegurnya di bilik pensyarah tadi. Maisarah menutup matanya risau jika lelaki dapat mengecamnya. Sebenarnya Maisarah dah terlupa nama lelaki tadi. Bukan Maisarah la yang nak ingat nama lelaki yang ingin berkenalan dengan dirinya.

Maisarah tersentak apabila bahunya ditepuk dari belakang. Dia memandang gerangan yang telah hampir membuat tangkai jantungnya terputus,

"Fatin!! Kau ni, terkejut aku tau," Maisarah mengusap jantungnya perlahan sambil mencerlungkan pandangannya kearah Fatin.

Meant to Be✓(Unedited)Where stories live. Discover now