Bab 25

816 23 1
                                    

No matter how far we separated, if we meant to be, we will meet again.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pintu kereta ditutup kasar dengan pantas dikunci

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pintu kereta ditutup kasar dengan pantas dikunci.

"Argh!! Alhamdulillah. Ya Allah habis kalori aku makan pagi tadi. Pelik. Nak balik tahu pulak jalan keluar kau ni.."

Kepala direhatkan di stereng kereta. Nafas diambil. Menggeliat kegelian badannya apabila teringat pinggangnya telah dicemarkan dengan pelukan Azlan.

"Berani dia peluk aku. Gatal. Kesian bakal suami aku. Ampun bakal hubby."

Maisarah menghidupkan kereta setelah dapat menenangkan diri. Namun dia rasa dia tertinggal sesuatu tapi tak ingat apa dia. Maisarah bersandar di kerusi pemandu sambil memejam mata.

"Adik jemput Encik Tengku tu datang rumah kita nanti tau. Esok malam mak ada buat kenduri sikit."


Laju Maisarah membuka mata. Tangannya menekup mulut sebelum dia tertawa suka.

"Alhamdulillah aku lupa nak jemput. Malam ni takkan ada langau lah kan. Yes! Jom baby kita pergi jalan-jalan sebelum pulang."

Kereta yang dipanggil baby itu dipandu ke sebuah mall. Sengaja nak buang masa sementara tengah menanam anggur. Sudah lama tak balik Malaysia. Banyak benda yang dah berubah.

"Haish..macam mana dengan diorang sekarang. Dah kahwin agaknya.."

Tiba-tiba teringatkan kawan-kawan baiknya di matrik. Semenjak dia berpindah memang dia tidak berhubung dengan mereka. Nombor telefon juga ditukar. Semua salah Azlan. Eh tiberr.

Mak is calling..

"Ya mak."

"Dah jumpa Encik Tengku? Baik tak?"

Maisarah mencebik. Baik? Lambert lagi.

"Dah...dia tak baik. Dia jahat. Sudahlah tua. Beruban. Pendek. Boroi pulak tu." Kutuk Maisarah sambil tersengih.

"Apa adik cakap macam tu..Adik jumpa siapa ni? Encik Tengku tu handsome tau. Sesuai sangat jadi menantu."

"Eiyy...apa mak ni..mak Mai balik lambat sikit nak jalan-jalan."

"Yelah hati- hati. Eh ada jemput Encik Tengku da-...."

Tanpa sempat Puan Laili berkata-kata Maisarah mematikan panggilan. Sudah pastilah Puan Laili nak tanya dia jemput Si Azlan tu ke tak. Apalah yang nampak baik sangat Azlan tu.

Maisarah menggeleng. Apa yang peliknya, macam mana Azlan boleh kenal Azlan? Macam rapat je? Something is fishy..

***

Meant to Be✓(Unedited)Where stories live. Discover now