Bab 8

320 16 0
                                    

No matter how far we separated, if we meant to be, we will meet again.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Mai, minggu ni balik ke tak?"

" Tak kut Erma, parent aku tak ada kalau aku balik pun." Balas Maisarah yang sedang berbaring sambil fokus pada telefon pintarnya.

" Erin? Erysya? Balik?"tanya Erma lagi.

" Aku tak balik." Kata Erin.

" Aku pulak taktau lagi, kau ada agenda yang kau nak ajak kami buat ke?" tanya Erysya sambil mengangkat keningnya.

" Macam tau-tau ja kau kan" ujar Erma tergelak kecil.

"Nak ajak kami buat apa? Cakaplaaaahhh." Desak Erin. Maisarah terus duduk bersila di atas katilnya memasang telinga nak dengar rancangan entah apa-apa Erma. Erysya juga telah mengabaikan buku-bukunya yang terbuka di atas meja.

" Tak adalah gempak sangat plan aku ni, tapi kita kan dah nak habis soo.."

" Aish janganlah muqaddimah panjang sangat" pintas Erin. Maisarah dan Erysya tergelak besar.

"Ish.. sabar sabar. Aku nak ajak korang lepak luar dari bilik kita malam ni."

"Maksud?" Erysya, Maisarah dan Erin sudah mengerutkan dahi tak faham.

"takkkk.. kan selalunya malam minggu kita lepak dalam bilik ja. So apa kata malam ni kita lepak kat dataran. Lagipun selalunya malam-malam ramai orang."

"Ouh....." ketiga-tiga gadis itu mengouhkan Erma.

"Aku onz" ujar Erin

"Aku pun on je" ujar Erysya.

" ermmm..akuu..." Maisarah memandang mata ketiga-ketiga gadis itu yang sedang menunggu jawapannya.

"Aku pun on je, Fatin sekali tau."

"Ya ajaklah girlfriend kau tu. Bolehla aku ajak bergaduh." Kata Erin sambil ketawa.

"Terima kasih, terima kasih." Maisarah kembali berbaring dan kembali focus kepada Wattpadnya. Harini dia malas nak rajin-rajin bukan selalu kan malas-malas ahakks.

***


"Assalamualaikum, anak-anak papa!! Papa dah balik bawak makanan." jerit Aiman setalah merempuh kuat pintu bilik.

"Eh kau sorang ja" ujar Aiman lagi setelah melihat hanya ada Azlan di dalam bilik lantas menutup pintu.

" Waalaikumussalam, ya aku seorang ja sebab Alif dengan Badrul mandi." Ujar azlan samil merampas plastik makanan di tangan Azlan.

"Apa ni?"

"ouh itu? Itu mangkuk hayun untuk jamban macam kau." Ujar Aiman bersahaja.

Dah terang-terang makanan tanya lagi, terimalah padahnya kawan.

Meant to Be✓(Unedited)Where stories live. Discover now