𝗘𝗣𝟱 | 𝗲𝗻𝗷𝗼𝘆𝗶𝗻𝗴 𝘁𝗵𝗲 𝗮𝗳𝗳𝗲𝗰𝘁𝗶𝗼𝗻

87 16 505
                                    

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

vomment bby !

Aeyoung berlari mengejar Haera yang jauh pergi meninggalkannya. "Haera, sorrylah ! Janganlah marah lagi" pujuknya. Haera masih dengan wajah tegangnya.

Boleh pulak Aeyoung pergi dukung kucing bawa dekat dengannya ? Padahal semua orang tahu yang dia takutkan kucing. Gadis itu merengus kasar kegeraman. Dia tak suka orang ambil kesempatan atas kelemahannya.

"Haera !" tangannya dipaut. "Sorry" kesal nada Aeyoung menyapa. Haera menjeling buat kali terakhir.

"Lain kali jangan buat dah" gadis itu mengangguk mengangkat tangan bersumpah. Matanya dibulatkan menjadi puppy eyes. "Erm ! Janji tak buat dah"

Haera akhirnya tersenyum membuatkan Aeyoung ketawa lega. Mereka kembali berjalan beriringan hinggalah sampai ke pagar rumah. Kelihatan Jiyu yang baru pulang dari tempat kerjanya sedang rancak berbual dengan dua orang lelaki.

"Unnie !!" tegur Aeyoung. Mereka berpaling.

"Eoh, Aeyoung-ah ~ Haera"

Gadis berdua itu berdiri berdekatan dengan Jiyu. Wajah lelaki yang bersembang dengan kakak mereka tadi dikerling atas bawah. Seorang sedang mengetap bibir memandang pintu rumah mereka manakala seorang lagi sedang tersenyum manis menegur.

"Ini siapa ?" bisik Haera ke Jiyu.

"Oh, kenalkan. Ini Mark-sshi dan yang ini Xiaojun-sshi. Mereka jiran baru kita" dua orang gadis tersebut mengangguk serentak. "Dua orang je ?"soal Haera.

"Kami sebenarnya tinggal bertujuh tapi yang lain masing - masing keluar jadi kami berdua je yang ada" terang Mark sopan. Padanlah kau dengan Jiyu pun. Dedua baik. Eh- kau . . .

"Ha, kalau macam tu unnie ajaklah diorang datang rumah kita ! Makan - makan. Yeonghee masak sedap tau" Aeyoung memberi cadangan yang bakal membunuh nanti.

Xiaojun mengangkat kening. "Yeah, sure ! Mesti seronok boleh berjumpa nanti. Saya pun memang nak berjumpa dengan Aecha !!" dia mengetap gigi.

"Kau kenal ke Aecha tu siapa ?" Haera menyiasat. Jiyu menepuk pinggangnya lembut menegur supaya gadis itu lebih beradab dengan jiran baharu mereka. Haera mencebik.

"Kalau macam tu, hujung minggu ni boleh ? Sempatlah kami nak rancang masak apa - apa"

Mark mengangguk dengan cadangan Jiyu. "Maaflah kalau menyusahkan. Tak perlu buat makan - makan pun tak apa"

Jiyu menggeleng.

"Tak mengapa. Bukan selalu kami berkumpul macam ni. Kalau begitu, malam Sabtu ini boleh ?"

"Hari apa pun tak kisah" lelaki itu senyum berterima kasih.

Mereka akhirnya berpisah selepas masing - masing mengucapkan kata selamat tinggal. Hurray ! Makan - makan !! Yeonhee masak !

𝗺𝗮𝗸𝗲 𝗮 𝗺𝗶𝘀𝗳𝗶𝘁 | 𝗇𝖼𝗍 𝖺𝖿Where stories live. Discover now