𝖤𝖯𝟥𝟦 | 𝗐𝗁𝗂𝗍𝖾 𝗇𝗈𝗍 𝗍𝗈𝗈 𝗐𝗁𝗂𝗍𝖾

56 15 194
                                    

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━vomment bby !

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
vomment bby !

"Kan aku cakap aku malas. Yang kau nak paksa lagi dah kenapa ?"

"Ish, kau keluar jelah. Bukan ada orang nak tangkap gambar kau macam sasaeng pun" Xiaojun menolak tubuh Jaemin ke pintu rumah. Lelaki itu menjeling malas.

Rancangannya hari ini untuk baring - baring di atas katil punah begitu sahaja selepas Xiaojun datang merempuh masuk biliknya memaksa dia bersiap - siap untuk keluar.

Pintu rumah ditutup sejenak kakinya menapak keluar. Jaemin merengus geram. Panas - panas macam ni nak pergi mana ?

Tubuhnya bungkam saat dia berhadapan dengan seorang gadis menunduk menguis lantai jalan. Aeyoung mengangkat kepala sambil memuncungkan bibir.

"Hish, keluar pun. Lama tau orang tunggu !" rungutnya menghentak kaki.

"Eh, kenapa awak tunggu saya ?"

Sebuah kad bersarungkan sampul putih dihulurkan. Lambat - lambat Jaemin mencapai. Kad apa ? Kertas keras berwarna peach dibeleknya ragu. Sebuah tulisan berangkai menarik perhatiannya.

Matanya bundar saat dia mengeja tiap patah perkataan yang ditaip pada kad tersebut.

"Annual Dinner Sikhyung Highschool ?"

Aeyoung mengangguk. "Tahun ni kan tahun terkahir saya dekat sekolah tu. Jadi kami semua dijemput ke annual dinner sebagai tetamu. Masalahnya kena bawak pasangan" dia merungut.

"Kemudian ?" Jaemin mengangkat kening walaupun dia tahu kemana arah perbualan ini menuju.

Gadis itu mengeluh. Dia tahu Jaemin sengaja mahu menyakatnya. Tak apalah. Layankan saja.

"Kemudian, saya tak ada pasangan. Kebetulan Haera cakap dia nak pergi dengan Yangyang, jadi saya rasa baik saya ajak awak daripada ajak lelaki lain. Itu yang saya mintak Aecha unnie suruh Xiaojun bawak awak keluar. Hehe, sorry"

Jaemin mengangguk kecil. Dia mendiamkan diri sejenak. Berpura - pura menjual mahal. Penat dengan sikap menyakat lelaki itu, kad tadi dirampas tanpa amaran. Jaemin tersentak.

"Kalau tak nak tak apa. Saya boleh ajak Sunghoon" ujar Aeyoung sambil membuka langkahnya.

"Eh, nak !!" pantas Jaemin berlari merampas semula kad jemputan tadi. Sebuah jelingan diberikan saat dia teringatkan Aeyoung sanggup mahu mengajak lelaki lain selepas menjemputnya. Gadis itu ketawa kecil.

"Gurau je. Sunghoon ada ajak saya, tapi saya tolak" dia menjelirkan lidah.

"Kenapa awak tolak ?" Jaemin berlari supaya selangkah dengan Aeyoung. Kepala kecil gadis tersebut berpaling. Sebuah senyuman dihadiahkan.

𝗺𝗮𝗸𝗲 𝗮 𝗺𝗶𝘀𝗳𝗶𝘁 | 𝗇𝖼𝗍 𝖺𝖿Where stories live. Discover now