19 Yıl Önce

203 36 33
                                    

Orada duyulan tek ses bir süre deney tüplerinin şıngırtılarıydı. Ne kadın ne de adam sohbet edecek havada değillerdi. İkisinin de gözlerinde bir parıltı vardı.Bu parıltı bir belirtiydi. Daha doğrusu pek çok şeyin belirtisiydi.Mesela işlerini ne kadar severek yaptıklarının.İnsanları ne kadar sevdiklerinin.Evet insanları,ve özellikle çocukları.Onların hayatını ne kadar önemsedikleri.Onlar için çabaladıkları.Ve tabii o an için de işlerine ne kadar odaklandıkları.

Bu laboratuvarda uzun süredir karı-koca birlikte çalışmalar yürütmüşler, bir sürü hastalık üzerinde çalışmışlardı.Evlendikleri yıldan beri ,1997'den beri, hep beraber çalışmışlardı.Bu laboratuvar onlarındı.İkisinin.Ve hep şu an yaptıkları gibi işlerini severek yapmışlardı. Ama bu seferki biraz daha farklıydı. Daha çok umut içeren bir çalışma olması en büyük neden.Bu yüzden daha dikkatlilerdi.Daha konsantre.

Sessizlik nihayet yarım saat sonra bozuldu:

"Çok az kaldı,"dedi kadın.Sonra adamın cevabını beklemeye koyuldu.

"Aynen öyle Funda.Her şeye rağmen başarmak üzereyiz. Ben hâla inanamıyorum," dedi adam heyecanla.

"Ben de."

Bir süre daha sessizlik.Bir kıpırtı, çalışma hali.Ve sonra da çok içten gelen bir sevinç.Bu heyecan.

"İşte bu be! Oldu! Funda oldu,"diye bağırdı adam kendine hakim olamarak.

Funda, Erhan'ın bu çocuksu sevincine karşın en içten gülümsemesini takınıyor. Ama mutluluk bulaşıcıdır. Funda da mutlu olmuştu tabii ki.Çünkü sonunda bir sürü çocuk için yeni bir umut vardı.

"Hayatım sakin mi olsan?"

"Ne sakini yahu! Bence sen de heyecanlan," dedi adam karısına hiç anlam veremeyerek.

Kadın içten ufak bir kahkaha patlattı.Gamzeleri daha da ön plana çıkmıştı.Erhan zaten yerinde duramıyordu.

"Bu anı o kadar çok hayal ettim ki,"dedi Erhan.

"Ben de.Ama birimizin sakin olup bu tedaviyi başka insanlara da bildirmesi lazım," dedi kadın her zamanki mantığıyla.

"Doğru ya.Bence buna Özkan'dan başlamalıyız. Yani sonuçta bu hastalığa yakalanmış bir sürü hastası var," dedi adam sonunda heyecanını birazcık atmayı başararak.

Funda kocasını bir yandan dinlerken bir yandan tedaviyi rapora dökmekle meşguldü. Erhan ise sadece durup onu izliyor,arada bir kendi kendine sırıtıyordu. "Kalkan" a karşı uzun zamandır çalışıyordu. Daha doğrusu çalışıyorlardı. Şimdi çok daha fazla çocuk tedavi olabilirdi.Bunun mutluluğu insanın içinde kelebekler gibi nasıl uçuşmasın?

"Raporlar tamamdır," dedi Funda.Sonra kocasına baktı.

"Tamam gerisini ben hallederim.Sen eve git.Oğlanların başında olman en iyisi.Ve yine de dikkatli olun.Ben gelene kadar evden çıkmayın olur mu," dedi adam biraz karamsarlığa kapılarak.

İkisi de sebebini çok iyi biliyordu.Tüm bu olanlara karşın yine de ikisini de ufak bir karamsarlık ve korku havası esir etmişti.

"Biz doğru olanı yaptık Funda," dedi adam karısına.Ama aslında daha çok kendini ikna etmeye çalışıyordu..

"Evet öyle,ama insan yine de korkuyor."

Erhan Funda'nın korkusunu hissedebiliyordu. Ona doğru bir adım attı.

"Sen korkma.Tedaviyi bulduk ya,her şeyi polise anlatabiliriz. Hatta bir sürü de koruma tutarız.Ama ne sana ne de oğlanlara biz zarar gelmesine katlanamam.Anlaştık mı?"

Funda zoraki gülümsüyordu şimdi.

"Anlaştık.Çocuklara bir şey olmasın da,"diyerek konuşmayı noktaladı Funda.

Ikisi yeniden gözlerini rapora döndürdükleri zaman ışık huzmesini ilk hisseden Erhan oldu.Sıcaklığı da ilk hisseden oydu.Ve hatta sese ilk kulak veren,dikkat kesilen de.Ama ışık ve ısı onların saliseler içinde etraflarını sararken elinden bir şey gelmedi.

Funda'yla son kez gözgöze gelebilmislerdi.Belki saliseler sürmüştü. Ama gelmişlerdi işte.Saliseler içinde birbirini bulan gözlerde çok anlam saklıydı.Hep öyle olmuştur. Evlilik teklifinde,nikahlarında,hamilelik haberlerinde,oğullarına isim ararlarken,evlerinde,laboratuvarda,çalışırken, eğlenirken, gülerken,ağlarken...
Ama son kez oluyorsa bu,ki son kezdi, hem anlam hem de duygu yüklü olur.

...

Gazeteler günlerce bu olayı yazdı.Manşetlerde hep bu talihsiz olay vardı.Manşetler bu "Kaza" yı farklı şekilde nitelendiren başlıklarla doluydu. Bu olay daha çok konuşulacaktı. Ortaya atılan teoriler,tezler ve antitezler.Gerçeklerse tekrar gün yüzüne çıkmayı bekliyor bir şekilde şimdilik saklıydı. Bu kaza haberlerinin içinde...

KazaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin