Episod 1

295 6 0
                                    

******* Nada dering ********

Dalam tengah sibuk bersiap, ada incoming call masuk di handphone si Belle. Jesse dengan tidak sengaja ternampak nama yang terpapar di skrin.

“Ed❤️..”

Dengan pandangan mata yang tajam, Jesse tegur Belle diikuti dengan nada suara yang tegas.

“Aunty, why you still seeing this guy arh? Tiada lelaki bujang yang lain kah kau mau kasi jadi pasangan? Hah?! Ini juga yang kau mau bah. Kau tidak takut karma kah, kebalikan sama kau nanti?” Bilang si Jesse.

Berkerut bah dahi si Belle bila dengar teguran dari anak buah dia.

“Yang kau mau marah-marah kenapa? Karma, karma konon. Tiada lah tu. bagi saya, saya lah karma untuk bini dia. Siapa suruh, bini dia juga yang salah tidak pandai jaga laki dia. Lelaki ni tidak akan cari lain tau kalau dia kecukupan kasih sayang. Siapa suruh tia pandai jaga laki sendiri.😑” Balas Belle.

Si Jesse mampu geleng kepala saja tengok perangai aunty dia yang sememangnya dia tidak suka. Apa boleh buat. Kalau orang keras kepala sama ego begitu lah tu. Siap saja si Jesse bertouch-up, dia terus keluar dari bilik.

*********************************

Untuk pengetahuan, Jesse ni adalah anak buah kepada Belle, anak kepada kakak sulung Belle dan umur diorang pun bukan jauh beza. Pendek cerita, Jesse memang tahu segalanya tentang Belle. Yalah, anak buah kesayangan kan.

**********************************

Belle jawab call.

“Hello, sayang”

“Hi, babe. Kau buat apa? Sayang rindu oh.”

“Uina, suara mengoda betul. Baru siap atur banner. Today is our family day kan. Tu lah, saya suruh kau pigi sini kau bilang busy. Kalau kau datang, boleh kita spend time ni malam.”

“Babe, bukan saya tidak mau pigi tapi kerja ni banyak sangat. Banyak proposal yang saya mau audit apa semua.” Jawab Ed.

“Hmm, yalah.” Balas Belle

“Alright, enjoy your time but jangan nakal-nakal okey. Awas kau arh.” Warning c Ed.

Belle ketawa manja. Tidak lama kemudiaan Jesse naik pigi tinguk c Belle lepas tu signal si Belle suruh kasi mati call sebab majlis mau start sudah.

Belle kasi end call.

“Ish, gaya kau ni aunty. Bah turun lah. Mau start suda nih. Oh yeah, by the way, aunty nih hari saya ada bawa kawan special and you should know from now on because he is going to be your in law.” Bilang si Jesse dengan penuh excited dia bercakap dengan si Belle.

“Wow, really. Tia sabar oh mau kenal menantu aunty nih.”

Sampai saja diorang di khemah depan rumah si Jesse dengan selamba pi rangkul tangan satu tanak wagu ni.

“Sayang, let me introduce you. Ni lah aunty yang selalu saya kasi cerita tu.. Aunty Belle.. And aunty, ini Ivan my future husband and your in law to be.” bilang si Jesse dengan nada yang excited mau kasi kenal.

Si Belle pun senyum lebar sambil hulur tangan salam Ivan.

“Nice to meet you, Ivan. Jesse, aunty harap yang ni berkekalan arr. Aunty tidak mau kau sakit hati lagi.” bilang si Belle.

“Ya, aunty. Don't worry. Sebenarnya kan aunty, sebelum saya kenal ex saya tu, saya sudah lama berkenal sama dia. Tapi maklumlah masa tu kan bukan saya ada feeling sama dia Jadi, jadi macam-macam. Hujung-hujung begini ending dia.” balas si Jesse.

Mistress in Love (COMPLETE)Where stories live. Discover now