********3 minggu kemudian********
Seperti biasa hari-hari si Belle dipenuhi dengan hari yang sibuk. Tambah-tambah lagi company dia baru terima tender baru. Banyak lah benda di office yang perlu dia selesaikan.
********** Incoming call **********
Belle melihat nama yang terpapar di skrin handphonenya.
- Jessey 🙋🏻♀️-
“Yes?” sapa Belle
“Aunty, mami Ivan suruh datang rumah petang ni, ada birthday party diorang buat. Jom.” kata Jesse
“Hmm, aunty sekarang loaded kerja oh. Banyak tender mau kena check through sama sign ni. Kau pigi saja lah saturang. Tia boleh meh. Mesti mau saya juga kah kasi kawan kau?” balas Belle.
“Aduh, aunty. Segan bah saya kalau saturang saya pigi sana. Belum biasa bah. Kalau ada aunty tidak lah saya macam ulun-ulun di situ. Boleh lah.. arr.. please..” pujuk Jesse
Si Belle mengeluh panjang lepas dengar pujukan si Jesse yang seakan-akan mengharap sepenuh hati yang dia boleh datang majlis tu.
“ Bah, bah. Tinguk lah macam mana. I will contact you as soon as saya siap ni semua. Okay. Tapi aunty tia janji tau.” balas Belle.
Dengan penuh kecewa Jesse kasi end call. Jesse berabis mengharap yang si Belle dapat join majlis petang ni.
( End call )
Belle sebenarnya malas mau pigi majlis petang ni biarpun dalam hati sebenarnya rasa kasihan betul dengan anak buah dia yang berabis mengharap dia dapat kasi kawan pigi majlis tu.
Belle pun memang tidak mau pun pigi sana sebab dia malas terserempak dengan Cliff . Tambah-tambah lagi dengan apa yang si Cliff cakap hari tu.
“ Memang tidak lah saya mau pigi sana. Terjumpa sama tu psikopat, tinggi darah saya.” bilang Belle.
**** ᴛɪɴɢ!!!******
Message masuk.
-Ed❤️-
𝑬𝒅❤️: 𝑯𝒊, 𝒃𝒂𝒃𝒆
𝑩𝒆𝒍𝒍𝒆: 𝑯𝒊, 𝒔𝒚𝒈,😘
𝑬𝒅❤️: 𝑱𝒐𝒎 𝒍𝒖𝒏𝒄𝒉. 𝑺𝒂𝒚𝒂 𝒂𝒎𝒃𝒊𝒍 𝒌𝒐 𝒅 𝒐𝒇𝒇𝒊𝒄𝒆.
𝑩𝒆𝒍𝒍𝒆: 𝑶𝒌.
𝑬𝒅❤️: 𝑾𝒉𝒂𝒕 𝒓 𝒖 𝒘𝒆𝒂𝒓𝒊𝒏𝒈 𝒕𝒐𝒅𝒂𝒚?
𝑩𝒆𝒍𝒍𝒆: 𝑨𝒔 𝒖𝒔𝒖𝒂𝒍. 𝑴𝒚 𝒐𝒇𝒇𝒊𝒄𝒆 𝒂𝒕𝒕𝒊𝒓𝒆. 𝑲𝒏𝒑?
𝑬𝒅❤️: 𝑱𝒖𝒔𝒕 𝒂𝒔𝒌𝒊𝒏𝒈. 𝑺𝒆𝒆 𝒚𝒐𝒖 𝒍𝒂𝒕𝒆𝒓.
𝑩𝒆𝒍𝒍𝒆: ❤️❤️❤️❤️******** End conversation********
Senyum lebar si Belle lepas chatting dengan Ed.
Belle pun segera tutup laptop, kemas semua fail yang bertempiaran di atas meja dan keluar office.Masa tunggu Ed sampai di office, Belle ternampak si Cliff berdiri- diri di seberang bangunan macam tengah tunggu seseorang. Jauh diorang macam kira-kira 50 meter begitu.
Si Belle cepat-cepat membelakang supaya si Cliff tidak nampak dia. Ngam- ngam dia pusing ngam-ngam si Ed sampai.
Si belle cepat-cepat masuk ke kereta.“ Hello, babe” bilang si Ed sambil kucup bibir si Belle.
“Lama suda oh kita tia spend time. Busy saja memanjang. To make up with you, Nah..” sambung Ed sambil hulur satu beg shopping.
Belle tersenyum gembira. Dia pun buka gift bag dan keluarkan hadiah yang Ed bagi untuk dia.
“ Perfume and watch..?!! Wow, thanks sayang. It's okay bah kalau kau sibuk. Kalau saya rindu kau, biar saya sendiri saja yang pigi jumpa kau..simple” bilang si Belle.
YOU ARE READING
Mistress in Love (COMPLETE)
RomanceTulisan cerita by Hunny ******************* Belle Adelia atau lebih manja kena panggil Belle. Wow, grand nama dia. Belle ini memang seorang wanita yang cantik, bebeh kalau sabahan bilang and other than that berkarier, working in elite profession bol...