Episod 8

53 5 0
                                    

........................................................................

Ting!

Masuk notifikasi mesej. Belle pun membuka lock skrin telefonnya.
Belle cepat-cepat buka lepas nampak nama Cliff timbul di skrin telefonnya.

𝐂𝐥𝐢𝐟𝐟: 𝐀𝐩𝐚 𝐤𝐚𝐮 𝐜𝐚𝐤𝐚𝐩 𝐧𝐢?

𝐁𝐞𝐥𝐥𝐞: 𝐈 𝐜𝐚𝐧 𝐞𝐱𝐩𝐥𝐚𝐢𝐧.

𝐂𝐥𝐢𝐟𝐟: 𝐁𝐞𝐧𝐝𝐚 𝐧𝐢 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐥𝐮𝐜𝐮 𝐭𝐚𝐮.

𝐁𝐞𝐥𝐥𝐞: 𝐈 𝐤𝐧𝐨𝐰 𝐤𝐚𝐮 𝐱 𝐩𝐜𝐲𝐚
𝐁𝐮𝐭, 𝐥𝐢𝐬𝐭𝐞𝐧 𝐭𝐨 𝐦𝐞, 𝐬𝐚
𝐚𝐤𝐧 𝐤𝐚𝐬𝐢 𝐜𝐞𝐫𝐢𝐭𝐚 𝐚𝐥𝐥.

Tidak lama kemudiaan, Cliff bersetuju untuk berjumpa dengan Belle.
Lepas saja send mesej tu, Belle bergegas bersiap dan pergi ke tempat yang sudah dorang janji mau berjumpa.

"Hah?! What?! Kau biar betul Belle.." kata Cliff seolah-olah tidak percaya dengan apa yang dia dengar dari mulut Belle.

"I'm swear to God, Cliff. Listen, kalau kau tidak percaya dengan apa saya cakap sekarang, kau boleh pigi tanya si Ed.." kata Belle.

"Lepas tu bila kau sudah confirm dengan cerita saya ni. Kau decide lah mau kasitau Kayla atau tidak." sambung Belle.

"Kayla..." kata Cliff sambil menekup muka dia.

Belle hanya memandang muka Cliff. Belle cuba menyelesaikan teka-teki yang keluar dari reaksi wajah si Cliff.

"Cliff, kau actually sayang Kayla kan." tanya Belle.

Cliff tersentak sekejap apabila mendengar kata-kata Belle. Matanya terkelip-kelip memandang Belle. Cliff membeku. Tidak tahu mau jawab apa.

"Kan.. Betul kan. Tia payah lah kau mau berdalih lagi sama saya. Mana ada oh laki perempuan boleh jadi kawan tanpa ada perasaan sayang..lepas tu caring betul macam mana kau caring dengan Kayla sekarang." kata Belle.

Cliff tundukkan kepala.

"Dari hari yang saya nampak gambar si Kayla banyak bersusun atas meja kau pun saya sudah agak suda yang kau simpan perasaan dengan dia. Tapi sebab dia suka sama Ed, kau tidak kasi sampai perasaan kau." tambah Belle.

Cliff masih berdiam. Riak muka Cliff seolah-olah memberitahu kepada Belle bahawa apa yang diteka olehnya itu betul.

"See.. Cliché.. Mostly people yang suda kahwin, dorang tia berani tau mau jumpa-jumpa kawan biarpun rapat betul.But kau, kau abaikan batas tu." jelas Belle.

Cliff masih lagi mendiamkan diri. Dia masih bingung dengan apa yang patut dia lakukan tentang perkara yang Belle ceritakan.

"Beginilah Cliff, it is all up to you now. Tujuan saya kasitau benda ni sama kau sebab first, kau bestie si Kayla. Second, kau orang yang paling senang mau bercakap sama Kayla.. Bagi saya Kayla patut tau untuk kebaikan dia dan anak dia. Lebih cepat dorang tau lebih cepat dorang dapat buat test lebih bagus.." kata Belle.

"Nanti saya fikirkan macam mana. But for sure, saya memang pigi tanya Edley dulu. Entah- entah trick kau ni
Sengaja buat cerita supaya kau boleh halalkan relationship kau sama Ed." kata Cliff.

" Terserah kau lah apa kau mau cakap. Yang penting saya sudah kasi tau." jawab Belle.

Belle hanya mengangkat bahu menandakan dia tidak peduli dengan apa keputusan yang diambil oleh Cliff.

........................................................................

                (1 bulan kemudiaan)

Mistress in Love (COMPLETE)Where stories live. Discover now