Episod 4

62 4 0
                                    

************************************

Lepas saja keluar dari bilik Cliff, Belle terus turun ke bawah dan sambung minum beer.
Tidak lama tu, Cliff join dalam majlis juga.
Sepanjang majlis tu, Belle macam naik gila dan tidak dapat kawal diri, satu shot gelas berganti satu shot gelas. Satu tin beer berganti satu tin beer.Semakin lama Belle semakin terhuyung-hayang dan dia juga mula lupa yang dia drive datang tadi.

“Aunty... Kau okay kaini. Stop drinking these. Uiii.....” gesa Jesse sambil tangannya laju rebut gelas minuman dari Belle.

“Wow, my niece. Happy engagement day..!!! mmmmmuaaah..” bilang Belle.
Jesse hanya menahan sabar melihat aunty dia semakin lama semakin hilang kawalan. Cepat-cepat dia minta bantuan tunangnya untuk hantar auntynya pulang.

“Kenapa tidak kasi stay saja di rumah. Bilik uncle Cliff ada. Kamu dua tidur sana saja lah” bilang Ivan.

Tapi Jesse membantah. Sebab dari awal lagi Belle sudah bagi amaran sama dia. Kalau dia nakalapik dia tidak mahu stay di sana. Dia mau kena hantar balik.

Ivan pun akur saja dengan permintaan tunangnya. Tidak lama kemudiaan, Belle dipapah masuk ke dalam kereta dan dihantar pulang dengan sepupu perempuan Ivan.

********* 𝙺𝚎𝚎𝚜𝚘𝚔𝚔𝚊𝚗 𝙷𝚊𝚛𝚒 *********

Dengan kepala yang berat dan masih terhuyung-hayang kesan mabuk semalam, Belle bangun dan bergegas ke bilik mandi.

Tidak lama kemudiaan, Belle pergi ke dapur untuk minum segelas air.

- Ting tong.. -

Jesse membuka pintu dan masuk ke dalam rumah.

“Hello, morning.. how do you feel?” tanya Jesse.

“Feel crap.. ughh... Ini kogutan betul-betul lah mau kasi meletup kepala saya.” jawab Belle.

“Nah, kotoh. Siapa suruh lundus lagi tu minuman semua. Campur-campur lagi minum. Kenapa kemarin tu, tidak sudah mau hidup? Mau sudah terbang pigi jumpa Ayah Pin sonoo?” sindir Jesse.

Si Belle bagi jelingan maut saja sama si Jesse.

“Aunty...” panggil Jesse.

“Apa..?” jawab Belle

“I know what happen. I saw you two yesterday masa saya mau ambil dompet Ivan di bilik and what he said was true. Aunty, mana-mana orang pun akan marah tau kalau orang yang dorang kenal kena macam tu.” jelas Jesse.

“Tapi am i deserve to get those words? I mean am i not allowed to he happy with who i am with. Semua benda jadi ada sebab tau. Ed takkan jadi begitu kalau Kayla jaga Ed betul-betul.” bilang Belle.

Jesse mengeluh mendengar kata-kata auntynya yang seolah-olah tidak boleh berfikir rasional.

“ Ed mau anak, Jesse. Ed mau keturunan tapi Kayla mau delay benda tu. 5 tahun kahwin tapi benda yang Ed mau semua terpaksa tolak tepi . Ed cerita Kayla sentiasa mengelak. Dalam waktu mengelak tu lah, Ed jumpa aunty. Dan now ini lah jadi. So, salah Kayla lah.” jelas Belle

“Okay, you say Ed mau anak. Sudah tau mau anak kenapa tidak divorce saja pastu kahwin dengan aunty and have kids together? Why you guys need to be in this situation yang bikin tekanan untuk semua orang.” tanya Jesse.

Si Belle terdiam. Kata-kata Jesse membuatkan dia tersedar sedikit. Bella tahu situasi hubungan dorang. Cuma Belle masi tidak mau menerima kenyataan bagawa apa yang Jesse katakan sememangnya pernah terlintas di fikiran dia.

Sudah lama mereka berhubungan tapi Ed masih tidak memberi kata putus tentang hubungan dia dengan Kayla.

Dan, Belle baru teringat tentang hal hari tu, yang dia ternampak chat Kayla bagitau Ed yang dia positive pregnant.

Mistress in Love (COMPLETE)Where stories live. Discover now