Episode 11

60 6 2
                                    

************************************

"Aunty, jom kita pigi sana Tanjung Aru. Boring bah asyik terperap saja di rumah. Lama-lama kembunglah kita ni." pelawa Jesse.

"Boleh juga. Lepas tu kita singgah sana gerai-gerai makanan. Craving oh." kata Belle

"Boleh bah." balas Jesse dengan senyuman lebar.

Mereka berdua pun pergi ke bilik masing-masing dan bersiap.
Setelah 25 minit perjalanan, mereka berdua sampai di destinasi.
Jesse dan Belle tersenyum lebar melihat suasana di pantai tersebut.

Tanpa membuang masa, mereka pun pergi membeli makanan dan mencari tempat yang sesuai dan selesa untuk mereka berlepak.
Setelah dapat tempat, mereka berdua duduk dan menikmati suasana di pantai.
Angin yang bertiup nyaman dan suara gelak ketawa budak bermain membuatkan Belle merasa tenang dan selesa.
Belle terlupa sekejap dengan masalah-masalah yang dia hadapi.

"As usual, memang sini jugalah my soul's place. Suasana pantai memang bikin healing oh. Inner peace." kata Belle sambil tiru aksi sami-sami.

Jesse mengganggukkan kepala tanda setuju sambil tertawa akan mimik gaya yang dilakukan oleh Belle.

"Jadi semua ok suda? Ada lagi yang mau tambah kah untuk majlis kau nanti?" tanya Belle.

"Nope semua ok suda. Yang tinggal tunggu aunty ok dulu barulah on wedding ceremony." jawab Belle.

"Kenapa tunggu saya? Proceed lah wedding kamu tu. Tidak bagus kasi tunda-tunda lagi." balas Belle.

"Memang mau tunggu aunty, aunty kan tetamu VIP saya. Tunggu tu kaki aunty ok sikit baru lah. Masi berbalut lagi tu . Takkan saya berkeras juga mau buat majlis. Lagipun majlis memang buat bulan depan juga. Doktor pun cakap dalam seminggu lebih ni, kaki aunty ok sudah. So, alang-alang bah mau buat sekarang." jawab Jesse

"Lagipun saya tidak mau aunty tiada datang masa majlis saya or sekejap jak datang lepas tu balik. You must be there till the end of the ceremony. Aunty ni macam mummy saya juga. Lagipun, for all this time, auntylah tempat saya selalu bermanja, and saya share everything more than i share with my own mum. Even in the crucial time, you were there for me. Dari kecil sampai sudah jadi sumandak begini. So, on my big day saya mau aunty ada juga. MUST! OK." sambung Jesse.

Belle ketawa kecil. Pada waktu yang sama, kata-kata Jesse menyentuh hati Belle.

"Iya.. iya.. Bah yalah. Ok, kalau begitu kasi booking aunty dress yang diva arr gitu. Tidak mau ar yang simple. Mau yang grand. Aunty mau buat comeback dengan catwalk yang gah masa escort kau masuk dewan. Inda sudah tempang-tempang macam sekarang.." gurau Belle.

Berderau gelak ketawa mereka berdua.
Tanpa sedar, matahari perlahan-lahan terbenam. Mereka berdua mengamati suasana itu dengan khusyuk. Belle sangat suka dengan pemandangan yang dilihat. Dia mengeluarkan handphonenya dan snap gambar.

"Cantik." kata Belle.

Kemudiaan, mereka berdua pun pergi dari tempat itu dan berjalan menuju ke arah tempat parking kereta.
Masa tengah berjalan, secara tidak sedar Belle dan Jesse bertembung dengan Cliff dan Kayla.

"Hi, wow. Tidak sangka sini juga kamu lepak." sapa Belle.

Cliff tersenyum lebar melihat Belle.
Melihat reaksi Cliff membuatkan Jesse automatik pandang Kayla. Kayla hanya perhatikan saja riak muka Cliff.

"Wow, lebar senyuman uncle. Happy betul macam orang keluar dating." gurau Jesse.

"Duii, ada saja kau mau menyakat uncle ni,Jesse." balas Cliff.

"Kamu mau balik suda?" tanya Cliff

"Iya, on the way mau pigi parking sudah ni mau balik. Dari tadi lagi kami sini. Kamu baru sampai atau sudah lama stay-stay sini?" balas Belle

Mistress in Love (COMPLETE)Where stories live. Discover now