Episode 5

61 4 0
                                    

************************************

Sudah 2 minggu lebih berlalu selepas insiden di apartment tempoh hari.
Ed masih tidak dapat memberi kata putus kepada Belle.

Disebabkan itu, Belle sengaja menyibukkan diri dengan kerja. Hal ini adalah supaya Belle teralih daripada memikirkan tentang hal itu.

Cliff juga tidak banyak cerita pada masa ini sejak insiden di rumah Ivan tempoh hari. Mereka hanya menjalani hari-hari meeting seperti tiada apa berlaku.

Sedang Belle sibuk menaip report, datang PA Hannah membawa bouquet bunga masuk ke dalam ruangan office Belle.

“Miss, bouquet untuk miss. Saya letak sini ah.” kata Hannah.

Belle terhenti sekejap dan memeriksa bouquet tersebut. Ada sekeping kad bertulis yang terselit di antara bunga. Belle pun menarik keluar kad tersebut dan membacanya

“𝑩𝒂𝒃𝒆, 𝒊 𝒌𝒏𝒐𝒘 𝒓𝒆𝒍𝒂𝒕𝒊𝒐𝒏𝒔𝒉𝒊𝒑 𝒌𝒊𝒕𝒂 𝒔𝒆𝒎𝒂𝒌𝒊𝒏 𝒍𝒂𝒎𝒂 𝒔𝒆𝒎𝒂𝒌𝒊𝒏 𝒓𝒆𝒈𝒂𝒏𝒈. 𝑺𝒂𝒚𝒂 𝒃𝒖𝒌𝒂𝒏 𝒕𝒊𝒅𝒂𝒌 𝒎𝒂𝒉𝒖 𝒃𝒆𝒓𝒊 𝒌𝒂𝒕𝒂 𝒑𝒖𝒕𝒖𝒔 𝒕𝒂𝒑𝒊 𝒌𝒆𝒂𝒅𝒂𝒂𝒏 𝒔𝒆𝒌𝒂𝒓𝒂𝒏𝒈
𝒃𝒊𝒌𝒊𝒏 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒕𝒆𝒓𝒔𝒆𝒑𝒊𝒕. 𝑰 𝒏𝒆𝒆𝒅 𝑲𝒂𝒚𝒍𝒂 𝒇𝒐𝒓 𝒎𝒚 𝒃𝒖𝒔𝒊𝒏𝒆𝒔𝒔𝒆𝒔 𝒔𝒆𝒃𝒂𝒃 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒑𝒓𝒐𝒋𝒆𝒌 𝒔𝒆𝒌𝒂𝒓𝒂𝒏𝒈 𝒅𝒊𝒂 𝒃𝒂𝒏𝒚𝒂𝒌 𝒃𝒖𝒂𝒕 𝒊𝒏𝒗𝒆𝒔𝒕𝒎𝒆𝒏𝒕 𝒅𝒊 𝒔𝒊𝒕𝒖 𝒂𝒏𝒅 𝒊𝒏 𝒕𝒉𝒆 𝒔𝒂𝒎𝒆 𝒕𝒊𝒎𝒆, 𝑰 𝒂𝒍𝒔𝒐 𝒏𝒆𝒆𝒅 𝒚𝒐𝒖 𝒕𝒐𝒐 𝒃𝒆𝒄𝒂𝒖𝒔𝒆 𝒉𝒂𝒍𝒇 𝒐𝒇 𝒎𝒚 𝒉𝒆𝒂𝒓𝒕 𝒂𝒓𝒆 𝒘𝒊𝒕𝒉 𝒚𝒐𝒖,𝒃𝒂𝒃𝒆. 𝑯𝒐𝒑𝒆 𝒚𝒐𝒖 𝒄𝒐𝒐𝒍 𝒅𝒐𝒘𝒏 𝒇𝒐𝒓 𝒂 𝒘𝒉𝒊𝒍𝒆.”

~𝑬𝒅❤️~

Senyuman mula terukir kembali di bibir Belle.

“I know you love me too.” kata Belle.

++++++++++++++++++++++++++++++++

Selang beberapa hari kemudiaan, harijadi Ed pun tiba. Seperti biasa, Belle akan celebrate hari jadi mereka.
Kali ni Belle ingin merancang untuk bagi surprise dinner untuk Ed sekaligus untuk berbaik semula dengan Ed.
Disebabkan itu, Belle decide untuk tidak datang ke office hari ni.

“ Hello, Jesse. Kau free kah? Jom kasi kawan aunty pigi Bataras. Aunty mau beli barang dapur.” ajak Belle.

“Huh? Barang dapur? Kenapa bawa saya?” tanya Belle.

“Aina, aunty minta kawan banyak songeh pula. Kalau kau minta kawan aunty on saja” balas Belle.

Jesse berabis ketawa lepas si Belle cakap macam tu. Jesse akur untuk ikut Belle pergi ke pasaraya membeli barang untuk surprise dinner untuk Ed.

......................... Di Pasaraya........................

Sewaktu tengah sibuk shopping barangan dapur, Belle tidak sengaja terlihat Cliff dan Kayla berjalan seiring di mall yang sama dengan dorang sekarang.

Si Belle perasaan yang perut si Kayla mula kenampakan suda. Yala, almost 3 bulan sudah kan. Lagipun, Kayla orangnya kecil badan. Jadi, kalau mengandung memang senang nampak.

Lagi satu si Belle perasaan layanan si Cliff sama si Kayla masa tu sangat caring macam si Cliff lah husband si Kayla waktu tu.

“Sweet couple goes to Kayla and Cliff.” sindir Belle.

Mistress in Love (COMPLETE)Where stories live. Discover now