END FLASHBACK
Di HQ MATA
Semua tertanya-tanya kenapa General marah kepada Ali dan kenapa General cakap "jangan buat lagi" kepada Ali.Kemudian Moon memutuskan untuk tanya kepada Ali.
Moon:Ali kenapa General macam marah kau je??
Kemudian Khai pon sambung
Khai:Iyelah Ali,kau ade buat salah ke??
Ali tak tau nak cakap apa kemudian Alicia tolong cakapkan untuk Ali
Alicia:Adalah tu yang Ali buat salah kat General....macam la korang tak tau perangai General macam mana.....
Kemudian seorang ejen datang pada mereka yang berpakaian sut biru dan topi merah.Lain yang tak bukan ialah Pak Cik Ali sendiri iaitu Ejen Bakar dan berkata....
E.Bakar:Betul kata Alicia tu, lagipon Ali pernah banyak buat silap..... kan ( sambil kenyit sebelah matanya)
Ali:Ouh!Haah,macam la korang tak tau aku ni macam mana hehehe (dalam hati Ali, dia berasa lega kerana diselamatkan oleh Alicia dan Unclenya)
Kemudian Moon berkata...
Moon:Oh ya Ali, tadi kau kata bukan kau yang kalahkan Ketua orang pinggiran tu......
kalau bukan kau🤔....siapa.?Kata-kata Moon membuatkan Alicia dan Bakar terkejut kerana Ali tidak mengaku yang dia sebenarnya adalah orang yang mengalahkan Niki...Kemudian Bakar berkata...
E.Bakar:Aik!Kau tipu dia orang ke Ali??
Kemudian Khai berkata...
Khai:Kenapa kau tipu Ali???Kenapa tak cakap je?? Apa yang kau rahsia kan daripada kita orang??(tanya khai yang bertalu-talu soalannya kepada Ali)
Kemudian Ali berkata
Ali:Alah bukan apa....aku cuma tak nak tunjuk kat korang je...iyelah,kan Iris dah kena bagi balik kat Ketua Teras....jadi aku mesti dah tak hebat sebab selama ni aku harapkan Iris je......Sebab tu lah tak bagi tau korang...hehehehe sorry....
Kata-kata Ali membuatkan mereka terkejut dan Moon pon bekata....
Moon:APAAA!!KAU DAH TAK BOLEH PAKAI IRIS LAGI!!!(jerit Moon sehingga semua ejen-ejen MATA terkejut)
Kemudian salah seorang ejen muda yang berteraskan Neuro dan dan mempunyai jetpack berkata...
Jet:Apa!!!kenapa Kau dah tak bole pakai IRIS?
Kemudian semua ejen-ejen di dalam tu pun berbisik-bisik bercakap tentang Ali yang dah tak boleh pakai IRIS tu
Kemudian Alicia pun menjerit kerana hilang kesabaran......
Alicia:DEYYYYYYYYYYY
Semua ejen termasuk Ali dan Bakar tergaman dengan jeritan Alicia....
Alicia:Biar aku je yang terangkan.......Ali sendiri yang pulangkan semula IRIS kerana dia ingin mencuba menjadi ejen yang hebat tanpa menggunakan IRIS....Lagipun, akhir-akhir ini dia rasa yang kalau dia yang pegang IRIS,....IRIS mugkin jatuh ke tangan yang salah dan membuat nyawanya sendiri yang terancam.....itu sahaja...
Kemudian seorang ejen muda inviso bertanya...
Rudy:Boleh ke kau buat misi kalau tak da IRIS....Aku rasa tak bole kot😏
Kata-kata Rudy membuatkan Ali tertanya kepada Rudy
Ali:Dia ni lupa ke atau tak tau yang aku ni adalah orang yang kalahkan Niki🤔 (dalam hati)
Kemudian Roza pun berkata
Roza:Iye tak ya jugak kan🤔 tapi aku rasa kau bole kot....iyelah sebab kan kau yang kalahkan Orang Pinggiran hari tu......lagi-lagi kau dah boleh kawal overide..... jadi.....aku rasa kau boleh kalau kau fokus macam hari tu...
YOU ARE READING
[Ejen Ali] Misi : Pendrive [HIATUS]
Non-FictionMengisahkan tentang Ali yang yang diberikan misi untuk mencari tahu seorang pencuri bertopeng yang diarahkan oleh ketua teras.Selepas mendapat mengetahui siapa gerangan yang mencuri itu, Ketua Teras mengarahkan Ali untuk mendekati pencuri tersebut u...