Kelihatan semua Ejen baru sampai di sebelah bangunan Dato Othman....Ejen Bakar melihat Ali lalu bertanya...
E.Bakar:Ali!!...Kau ok tak??
Ali:Ok je😔...
E.Bakar:Mana pencuri tu??Dia dapat ambil permata tu ke??
Ali:*angguk*
E.Bakar:Haih..*mengeluh*...Dah jom balik MATA....Kita kena laporkan benda ni kat General...
Ali:Ok....
Di Briefing MATA
Kelihatan semua Ejen ada di Briefing sedang berbincang tentang kejadian tadi....
General:Macam mana boleh gagal!!
E.Leon:Maafkan kami General...
General:Ali...Kamu ke.....
Ali:Tak kenal..(cakap dengan selamba)
Belum sempat General Rama habiskan soalannya...Ali telah menjawabnya...
Khai:Betul ke kau tak kenal Ali...
Ali:Tak...
Khai:Habistu macam mana dia boleh kenal kau??
Ali:Manalah aku tahu...
Khai:Kau kena tolong aku Ali...Tangkap pencuri tu....Habis dia rosakkan R.O..😢
Ali:Kau boleh je baiki R.O tu balik...
E.Karya:Dia mesti salah satu kenalan kamu....Cuba kamu fikir....
Ali:Saya tak kenal dia lah.....Kalau saya kenal dah lama saya bagitahu...
E.Gheeta:Betul ke kamu tak kenal...
Ali:Betul...
Tiba-tiba Dato Othman datang bersama 2 orang bodyguardnya.....Ali pun mula membuat muka menyampahnya....
Dato Othman:Kamu semua gagal untuk dapatkan permata saya balik!!😡...
General:Maafkan kami Dato...
Dato Othman:*pandang Ali*...Kamu!!.Kamu orang yang terakhir bersama dengan dia...
Macam mana dia boleh dapat rampas permata tu dari kamu!?😡Ali:Dia belasah saya dan terus pergi dengan permata itu....
Dato Othman:Macam mana dia boleh kenal kamu!?😡
Ali:Tak tahu....
Dato Othman:Kamu tahu kan yang kamu tu adalah punca misi ni gagal...
Ali:Saya??.
Dato Othman:Ya,...Jadi saya akan gantung kamu daripada menjalankan misi dan datang ke MATA...
All kec Ali:Hah!!
E.Bakar:Tapi Dato,.. itu bukan salah Ali...
Dato Othman:Saya tak peduli...Kalau kamu nak kembali...Dapatkan semula permata saya..😈..(terus pergi)
Ali:Saya kena gantung ke Uncle...
Rudy:Ye lah...Kau tak dengar ke tadi..😒
Ali:Dengar lagikan jelas..(bisik pada diri sendiri)
E.Bakar:Nampaknya kau tak payah datang MATA buat masa ni.....Takpe,..Kau jangan risau... Uncle akan pastikan yang kita dapat balik permata tu...
Ali:Terima kasih Uncle...
Ali ingin pergi tapi Unclenya memanggilnya...
E.Bakar:Ali!!Sebelum kau pergi,..Kau kena jumpa ketua teras kejap....Ketua Teras kata nak jumpa kau sekejap...
YOU ARE READING
[Ejen Ali] Misi : Pendrive [HIATUS]
Non-FictionMengisahkan tentang Ali yang yang diberikan misi untuk mencari tahu seorang pencuri bertopeng yang diarahkan oleh ketua teras.Selepas mendapat mengetahui siapa gerangan yang mencuri itu, Ketua Teras mengarahkan Ali untuk mendekati pencuri tersebut u...