Chapter 15:Latihan Bermula

355 13 13
                                    

Alicia:Sebenarnya.......Ali dulu........

Kata-kata Alicia terhenti apabila Ejen Bakar memanggilnya......

E.Bakar:Alicia!!

Alicia:Huh??Ya Ejen Bakar.....

E.Bakar:Kau ada nampak Ali??(sambil menghembus nafas kerana kepenatan berlari)

Alicia:Dia baru je keluar....Kenapa??

E.Bakar:Ada sedikit masalah...........
°
°
°
Di Tempat Ali
°
°
°
Ali yang sedang marah terus keluar pergi pinggiran....Semasa dalam perjalanan,Ali berbisik pada dirinya sendiri.....

Ali:Apa lah Alicia ni.....aku tahu lah salah aku dulu...tapi tak payahlah nak cakap pasal mama......General pun sama,...asal nak takut sangat kalau aku jumpa Niki pun....Bukan aku ikut Niki lagi...Lepastu bla.....bla.....bla....bla...bla....bla...bla...bla...

Ali pun membebel seorang diri...Selepas beberapa minit....Ali pun sampai ke pinggiran......Ali yang nampak Lya sedang memegang bola besbol pun menegurnya.....

Ali:Hai Lya😔

Lya:nimestisakitbilakena(melatah)

Ali:😐🤨apa yang Lya merepek ni??(tanya pada diri sendiri)

Lya:Eh!!A-Ali...Apa kau buat kat sini??Kan aku kata esok baru mula....takkan kau dah tak sabar nak berlatih ngan aku??

Ali:😑....Saya saja je nak datang sini...ada masalah sikit kat sekolah😔

Lya:Mesti terukkan masalah kau tu....

Ali:Tak teruk sangat....Tapi kenapa Lya pegang bola besbol ni....Lya nak main besbol ke😃??

Lya:Tak lah....bola besbol ni untuk kau esok...

Ali:Huh??Untuk saya??Nak buat apa??

Lya:Esok kau tahulah.....

Ali:Hmm....Ok.....

Selepas 1 jam di pinggiran,..Ali pun pulang ke rumahnya.....Sesampainya di rumah,..Ali terus mandi,bagi Comot makan,kemas sedikit rumah dan main game sehingga malam....Selepas beberapa jam bermain game,...Ali pun tertidur......
°
°
°
Keesokan Harinya
°
°
°
Ali bangun awal pagi untuk pergi ke sekolahnya....Selepas bersiap,...Ali pun pergi ke sekolahnya dengan skuternya bersama Comot yang ada di dalam beg Ali......

Di Sekolah SRT 1

Sesampainya Ali di sana...Ali nampak Alicia yang sedang berjaga di depan pintu masuk....

Alicia:Ali!!Aku nak cakap sikit dengan kau jap...

Alicia memanggil Ali...Tetapi Ali tidak menjawabnya dan terus pergi ke kelasnya.....Alicia hairan dengan perangai Ali......

Alicia:Dia marah aku lagi ke?? Takkan lah pasal semalam??.....
°
°
°
SKIP TIME Masa balik
°
°
°
Ali dan Viktor berjalan bersama untuk pulang dari sekolah....Selepas Viktor pergi,.....Ali pun terus pulang ke rumah untuk menukar baju sekolahnya ke baju biasa yang dipakainya.....Lalu,..Ali pun terus pergi ke pinggiran.....

Di Pinggiran

Ali telah sampai ke pinggiran.....Di sana Ali nampak Ain dan Lya sedang menunggunya
berserta dengan sebuah troli yang mempunyai banyak bola besbol.....

Di sana Ali nampak Ain dan Lya sedang menunggunyaberserta dengan sebuah troli yang mempunyai banyak bola besbol

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[Ejen Ali] Misi : Pendrive   [HIATUS]Where stories live. Discover now