KEESOKAN HARINYA
8.10 pagiAli baru bangun dari tidurnya..Disebabkan hari ini cuti sekolah,..Ali pun bangun lambat....
Ali:Warhh(menguap)🥱!!Good Morning Comot!!
Comot:Mreoww(menguap)🥱
Ali:Hari ni nak buat apa ya🤔.....hmm.....eh.
Ha'ahlah,...hari ni ada latihan Akademi lagi......baru aku nak karaoke....Haih😒.........
Tapi patut ke aku terima apa yang Lya cakap semalam.....
°
°
°
FLASHBACKAli:Huh??Macam mana??
Lya:Hrmm🤔....Hah..apa kata kau belajar berlatih dengan aku....
Ali:Huh??Maksudnya??
Lya:Kau kena belajar berlatih untuk guna exo-kaki kau tu dari aku.....Lagipun,...masa aku jumpa kau pertama kali tu....kau macam boleh lawan je....Jadi aku tawarkan kau untuk jadi anak murid pertama aku....
Amacam....best tak idea aku....Ali:HAHH!!Kena belajar lawan lah ni.....
Lya:Ya...kau kena belajar lawan sampai hebat macam aku....
Ali:Haih.....matilah aku😵.....(pengsan)
Lya:Eh Ali....bangun.....kenapa dengan kau ni??...
°
°
°
SKIP TIME
°
°
°
Semasa Ali tengah pengsan,....Lya sempat membuatkan exo-kaki yang baru untuk Ali.....Jadi sekarang ni,....Ali telah mempunyai exo-kaki pada kedua-dua belah kakinya......Selepas beberapa minit,...
Ali pun bangun dari pengsannya.......Ali:Aduhh....sakitnya kepala aku (sambil memegang kepala).....eh....
Ali nampak kedua dua kakinya telah dipasang dengan exo-kaki yang lengkap....
Ali:Haih...Lya pasang juga....
Lya:Kau dah bangun....
Ali:Lya kenapa pasangkan exo-kaki ni juga??...
Lya:Kan aku dah cakap....nanti aku ajarkan kau untuk guna kaki ni.......
Ali:Tapi saya tak cakap pun yang saya setuju dengan cadangan Lya.....
Lya:Ali (sambil pegang bahu Ali)....Aku ni bukan apa.....Aku cuma nak kau pandai berlawan sampai hebat supaya kau dapat lindungi diri kau.....Lagipun,Ain tu dah lama nak belajar berlatih dari aku....Tapi sekarang kau dah ada....boleh kau temankan dia masa berlatih nanti......
Ali:Hrmm🤔.....Nantilah saya fikir....
Lya:Ok👌🏻......Jom aku temankan kau balik....
Ali:Jom!!
°
°
Semasa dalam perjalanan balik
°
°
Ali:Lya,...Esok Lya sibuk tak??Lya:Tak....Kenapa??
Ali:Kawan saya teringin nak jumpa Lya....
Lya:Kenapa dia nak jumpa aku??..
Ali:Dia nak bergambar dengan Lya...
Lya:Huh??Kenapa dia nak bergambar ngan aku??
Ali:Mestilah dia nak bergambar dengan Lya....Manalah tau nanti Lya akan menjadi penyanyi klasik yang terkenal...
Lya:Ouhh!!Jadi bila dia nak jumpa aku??
Ali:Esok,...nanti pukul 3.00 petang kat Mamak maju ya.....jangan lupa....
Lya:Ok...
Selepas beberapa minit,...mereka pun sampai ke rumah Ali.....Selepas Ali masuk,...
Lya pun balik ke rumahnya......END FLASHBACK
Ali yang mengelamun panjang itu pun berhenti setelah telefonnya berbunyi.....
Terpaparkan nama Alicia......
YOU ARE READING
[Ejen Ali] Misi : Pendrive [HIATUS]
Non-FictionMengisahkan tentang Ali yang yang diberikan misi untuk mencari tahu seorang pencuri bertopeng yang diarahkan oleh ketua teras.Selepas mendapat mengetahui siapa gerangan yang mencuri itu, Ketua Teras mengarahkan Ali untuk mendekati pencuri tersebut u...