Selepas beberapa minit,..Ejen Gheeta pun sampai di tempat kejadian...
E.Leon:Sini Gheeta....cepat sikit rawat pengganas ni...
E.Gheeta:Kenapa sampai boleh jadi macam ni....
Jet:Perempuan tu yang buat..(tunjuk Lya yang sedang mengelap tangannya yang ada darah)
E.Gheeta:Perempuan??(pandang Lya)
Ejen Gheeta pun tanpa membuang masa terus merawat pengganas 6 tersebut....
E.Leon:Lain kali kalau nak gaduh jangan sampai nak bunuh....
Ejen Leon berkata pada Lya yang baru siap mengelap tangannya.....
Lya:Kisahkan lah diri sendiri tu dulu...🙄 (terus pergi di tingkat bawah)
Roza:Uishh...Biadabnya...
Jet:Tapi skill lawan dia hebatlah...Aku teringin nak belajar skill tu...
Dalam masa yang sama
Kelihatan Ejen Kombat dan Inviso sedang bertarung dengan pengganas² yang selebihnya.....
Orang awam juga sudah dapat dikeluarkan dari pusat beli belah itu dengan bantuan Ejen-ejen yang menyamar jadi polis....
Sedangkan Ain turut berlawan dengan 2 pengganas yang ada.....Walaupun tiada siapa yang melihatnya....
Manakala Ali,...dapat lepas diri daripada Ketua Pengganas itu dengan bantuan Rudy.....
Rudy ingin menggari Ketua pengganas tersebut.....Tapi ketua pengganas itu lebih cekap dalam berlawan.....Dia mengelak semua serangan Rudy....
Ali yang melihat pertarungan antara Rudy dengan ketua pengganas itu pun terus mengambil kayu besbol besi daripada salah satu pengganas yang telah terbaring pengsan selepas kena tumbuk dengan Ejen Bakar......
Ali tanpa buang masa terus memukul kepala Ketua Pengganas itu di leher dan terus pengsan.....
Rudy yang melihat tindakan Ali itu pun berkata.....
Rudy:Woi Ali,...Suka hati kau je pukul kepala pengganas ni.....Nanti kalau mati macam mana.....
Ali:Mati ke??...Tak kan....Kecoh betul...
Kemudian Ejen Bakar datang kepada mereka berdua sambil berlari.....Lalu bertanya....
E.Bakar:Ali!!....Kau ok!?
Ali:Ok je....
E.Bakar:Fuh...Nasib baik...
Rudy:Macam mana dengan pengganas yang lain??
E.Bakar:Semuanya dah kena tangkap.... Orang awam kat sini pun dah selamat dikeluarkan....
With Lya and Ain
Kelihatan Lya yang baru turun daripada tingkat 2 itu keluar dari pintu kecemasan.... Dia terlihat Ain yang sedang pijak 2 pengganas yang telah dikalahkan....Lya yang melihat perbuatan tersebut itu pun bertanya.....
Lya:Ain....Apa kau buat??
Ain:Tak nampak ke...Aku tengah pijak- pijak pengganas ni....Sebab dioranglah Ali dalam bahaya....Hebat tak aku...dengan tangan kosong je tau....
Lya:Ugh...Boleh lah...Dah jom balik...Mana barang tadi eh??
Ain:Balik??....Aku nak cari Ali dulu.... Barang tadi ada kat tempat duduk....(terus pergi)
Lya hanya melihat sahaja perangai Ain... Kemudian matanya tertumpu kepada 2 pengganas yang telah pengsan selepas dikalahkan oleh Ain.....
Kemudian Ejen Karya datang ke situ lalu bertanya....
YOU ARE READING
[Ejen Ali] Misi : Pendrive [HIATUS]
Non-FictionMengisahkan tentang Ali yang yang diberikan misi untuk mencari tahu seorang pencuri bertopeng yang diarahkan oleh ketua teras.Selepas mendapat mengetahui siapa gerangan yang mencuri itu, Ketua Teras mengarahkan Ali untuk mendekati pencuri tersebut u...