Keesokkan Harinya,
Kelihatan Lya sedang makan bersama papanya......
T.Hisham: Ehem....kamu dah sedia untuk malam ni??
Lya: Mungkin....dah.
T.Hisham: Ok bagus,..Papa akan jumpa kamu kat sekolah kamu malam nanti...Papa pergi kerja dulu.
Tuan Hisham pun terus pergi selepas habiskan makanannya itu...Manakala Lya hanya memandangnya sahaja...
Selepas beberapa minit selepas Papanya pergi ke kerja Lya masuk ke biliknya dan mengambil sesuatu di dalam suatu kotak yang tersorok di bawah katilnya.
Di dalam kotak tersebut,...Lya mengambil sesuatu benda bulat yang sedikit bersinar yang berwarna pink-purple .......
Yup,..Itulah IRIS yang kedua yang pernah tercipta...
Lya mengambil IRIS itu lalu memakainya dan terus senyap-senyap memasuk ke dalam bilik papanya...
Lya scan bilik tersembunyi yang ada di dalam bilik papanya dengan menggunakan overide...
Ya,..IRIS kedua ini boleh mengawal overide tapi tidak boleh menteorikan gerak balas pihak lawan...
Lya guna overide lalu memasukinya dan terus memulakan operasi mencari barang...
Selepas beberapa minit mencari,..Lya akhirnya menemukan satu kotak besi yang berteknologi canggih.....Lya cuba overide kotak besi itu,...tapi malangnya tidak berjaya......
Overide yang ada pada IRIS kedua ini tidaklah sekuat Overide pada IRIS yang Ali pakai sebelum ini.....
Lya tiada pilihan lain....Jadi,dia membuat keputusan.....
Lya mengeluarkan pendrive yang ada di rantainya lalu memasukkannya pada IRIS itu.....
[So,...macam ni.....IRIS tu dipakai seperti cermin mata...pendrive tu nipis...Jadi dia masukkan pendrive dekat tempat yang sangkut dekat telinga....korang faham tak... kalau tak faham.....tolong faham-fahamkan ya......Author pun pening macam mana nak terangkan😅]
Lya masukkan pendrive itu ke dalam IRIS tersebut,...lalu.....IRIS nya bertukar menjadi warna oren..
Lya menggunakan overide untuk membuka kotak besi teknologi yang canggih tersebut.....
Yup,..pendrive tu boleh menaikkan taraf sesuatu teknologi yang sangat canggih.... termasuk IRIS.
Lya membuka teknologi tersebut lalu terlihat satu permata yang sangat bersinar.
Lya tanpa membuang masa terus mengambil permata tersebut lalu ingin keluar dari bilik.....Tapi malangnya langkah terhenti apabila dia terlihat satu lagi bilik rahsia yang ada di dalam bilik tersembunyi tersebut........
Ya,...Di situ lah abangnya dirawat secara senyap...
.
.
.
.
.
.
.
.
Skip Time
.
.
.
.
.
.Malam itu,
Kelihatan Ali dan Ayahnya dalam perjalanan ke sesuatu tempat....
D.Ghazali: Kamu ni dah kenapa??Teruja sangat ni.
Ali: Eh...Mana ada teruja..Hehe..
Doktor Ghazali hanya menggeleng kepalanya sahaja apabila melihat kelakuan anaknya itu..
D.Ghazali: Kamu ni mesti tak sabar nak jumpa Lya kan.
Ali: Erk...Mana ayah tahu ni.
D.Ghazali: Jelas lagi nyata kot.
Ali: Hehehe.....
D.Ghazali: Tak sabar sangat ke nak jumpa Lya..
Ali: Hmm....ermm*angguk*....Ali suka dengan Lya.....sebab tu rasa macam teruja... hehehe....T-tapi bukan suka macam drama kat TV tu....s-suka macam sebagai adik....
YOU ARE READING
[Ejen Ali] Misi : Pendrive [HIATUS]
Non-FictionMengisahkan tentang Ali yang yang diberikan misi untuk mencari tahu seorang pencuri bertopeng yang diarahkan oleh ketua teras.Selepas mendapat mengetahui siapa gerangan yang mencuri itu, Ketua Teras mengarahkan Ali untuk mendekati pencuri tersebut u...