Ali:Misi Khas??Misi apa??
E.Dayang:Misi kamu kali ni ialah ,kamu perlu membuatkan pencuri bertopeng itu tunjukkan mukanya.......supaya senang untuk kami menjejaknya......
Ali:APAA!!Kenapa saya,kan ada banyak lagi ejen yang bole buat..........kalau sebab pasal perbuatan saya saya dulu😔perlu ke buat macam ni🥺.....
E.Ganz:DEEYYY!!Dengar la orang nak kata apa dulu!!
Ali: 😐!!HEHEHE sorry!!sambung-sambung.........
E.Dayang:Ali,kami pilih kamu bukan sebab hukuman,....Tapi,kerana kami mahu lihat pretasi kamu baru-baru ni......Jadi,saya ingin kamu menjalankan misi ini SEORANG DIRI SAHAJA......
Ali:APAAAAA!!!!.................
{Ejen Ali Original Begining Soundtrack}
Di Pinggiran
Kelihatan Pinggiran di baik pulih oleh bantuan daripada sumbangan tiga peneraju iaitu DR.Ghazali a.k.a ayah Ali,
Dr.Mala dan Dr.Tong.......Kemudian ternampak seorang perempuan tua di luar rumahnya sedang menghirup udara segar.......Lalu seorang remaja perempuan memanggilnya......??:Mak Yah....jom makan...
Mak Yah pun hanya mengangguk lalu masuk ke rumahnya untuk makan..........Semasa makan,Mak Yah bertanya kepada remaja perempuan tersebut.......
Mak Yah:Ain,...Kamu tido sini....Lya tak marah ke?....(tanya Mak Yah)
Ya,..Dia ialah Ain...salah seorang daripada pencuri bertopeng....
Ain:Buat apa Lya nak marah,kan sebelum ni memang selalu tido sini.....Oh ya,...Cakap pasal Kak Lya......dia kata nak datang sini tadi......
Mak Yah:HAH!!Ye ke😆....(kata Mak Yah yang sedikit teruja...lalu berkata)
Kemudian telefon Ain berbunyi tanda seseorang menelefon nya.......Lalu terpaparkan nama Lya,.....tanpa buang masa,Ain terus mengangkatnya........
~Di dalam panggilan~
Lya:
Ain,aku dah sampai ni...
kau cakap je kau kat
mana,nanti aku datang...
Ain:
Saya kat rumah
Mak Yah ni....tengah
makan....Lya:
Ooh Ok...Otw....°Tamat panggilan°
Ain:Lya kata dia dah sampai....dia kata Otw....
Mak Yah:Ouh!ok....
Selepas beberapa minit....Lya pun dah sampai depan pintu Mak Yah dan terus masuk ke dalamnya.....Lalu dia terlihat Ain dan Mak Yah sedang makan bersama dengan gembira sekali........Tetapi dalam hati Lya,dia berasa sedih kerana rindu dengan Ibu kandungnya.......Lya dan Ain menganggap Mak Yah itu sebagai Makcik sahaja.....tidak lebih,tidak kurang.....Tanpa buang masa,Lya terus menegur mereka....
Lya:WAHH!!Seronok nampak,sampai tak nampak orang kat sini...😏
Mak Yah dan Ain sedikit terkejut kerana tidak perasan kedatangan Lya itu....
Mak Yah:EH!!Lya,bila kamu sampai....tak perasan pun......
Ain hanya mengangguk tanda setuju apa yang dikatakan oleh Mak Yah......
Lya:Baru je Mak Yah....Lagipun macam mana nak perasan kalau orang tu ketawa terbahak-bahak macam orang gila😏(sambil memandang Ain yang tengah menutup mukanya kerana rasa malu)
YOU ARE READING
[Ejen Ali] Misi : Pendrive [HIATUS]
Non-FictionMengisahkan tentang Ali yang yang diberikan misi untuk mencari tahu seorang pencuri bertopeng yang diarahkan oleh ketua teras.Selepas mendapat mengetahui siapa gerangan yang mencuri itu, Ketua Teras mengarahkan Ali untuk mendekati pencuri tersebut u...